Launching a new product of Coca Cola Company

Thesis title: Uvedenie nového produktu spoločnosti Coca Cola
Author: Vosátková, Barbora
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Matysová, Kamila
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto bakalárska práca sa zaoberá problematikou uvádzania nového produktu na trh Českej republiky spoločnosťou Coca-Cola. V teoretickej časti sú poskytnuté informácie o marketingu a jeho oblastiach. Ďalej je vysvetlený životný cyklus produktu, proces tvorby nového produktu a cieľová skupina. Taktiež je vysvetlená situačná analýza a analýzy prostredia podniku. V praktickej časti je predstavenie spoločnosti Coca-Cola, trh kolových a kávových nápojov a ich konkurencia na českom trhu. Hlavnú časť praktickej časti tvoria analýzy a výsledky dotazníkového šetrenia zamerané na nový produkt Coca-Cola With Coffee. Výstupom práce je odporučenie, prečo tento produkt na českom trhu predstaviť alebo nie.
Keywords: marketing; analýza spoločnosti; product launch; Coca-Cola
Thesis title: Uvedení nového produktu společnosti Coca Cola
Author: Vosátková, Barbora
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Matysová, Kamila
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto bakalářská práce se zaobírá problematikou uvádění nového produktu na trh České republiky společností Coca-Cola. V teoretické části jsou poskytnuté informace o marketingu a jeho oblastech. Dále je vysvětlený životní cyklus produktu, proces tvorby nového produktu a cílová skupina. Také je vysvětlená situační analýza a analýzy prostředí podniku. V praktické části je představená společnost Coca-Cola, trh kolových a kávových nápojů a jich konkurence na českém trhu. Hlavní část praktické části tvoří analýzy a výsledky dotazníkového šetření zaměřené na nový produkt Coca-Cola With Coffee. Výstupem práce je doporučení, proč tento produkt na českém trhu uvést anebo ne.
Keywords: Coca-Cola; product launch; marketing; analýza společnosti
Thesis title: Launching a new product of Coca Cola Company
Author: Vosátková, Barbora
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Matysová, Kamila
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the matter of introducing a new Coca-Cola brand product to the Czech market. In the theoretical part are given the information about marketing and its areas. Then tis explained the product launch and its process of introducing a new product and a target group. Moreover, the situation analysis and analysis of company’s environment is illustrated. The practical part introduces the Coca-Cola Company, market of coke and coffee beverages and their competition on the Czech market. The main part of the practical part consists of four analyses and results of a questionnaire survey focused on a new product Coca-Cola With Coffee. The goal of the thesis is to recommend launching or not to launch given product to the Czech market.
Keywords: Coca-Cola; product launch; marketing; company analysis

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 9. 2020
Date of submission: 29. 4. 2021
Date of defense: 8. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/74365/podrobnosti

Files for download

    Last update: