The influence of the development of mobile technologies on the consumer behavior of tourism participants

Thesis title: Vliv rozvoje mobilních technologií na spotřební chování účastníků cestovního ruchu
Author: Nosková, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vaško, Martin
Opponents: Dvořák, Antonín
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem této diplomové práce je zjistit, jak rozvoj mobilních technologií ovlivňuje spotřební chování účastníků cestovního ruchu, kteří jsou vystavováni novým možnostem, jež se pojí s využíváním těchto technologií. Práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. První kapitola je věnována tématu spotřebního chování jak v obecné podobě, tak ve spojení s cestovním ruchem. Druhá kapitola se zaměřuje na mobilní technologie, se kterými se v cestovním ruchu setkáváme a faktorům, které ovlivňují jejich rozvoj. Třetí kapitola se věnuje vlivu mobilních technologií na kupní rozhodovací proces v cestovním ruchu a novým trendům spojených s mobilními technologiemi. Poznatky třetí kapitoly jsou v poslední kapitole práce podpořeny dotazníkovým šetřením mapujícím spotřební chování tuzemských spotřebitelů cestovního ruchu.
Keywords: spotřební chování; mobilní technologie; cestovní ruch; smartphone; m-Turismus
Thesis title: The influence of the development of mobile technologies on the consumer behavior of tourism participants
Author: Nosková, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vaško, Martin
Opponents: Dvořák, Antonín
Thesis language: Česky
Abstract:
The main goal of this thesis is to find out how the development of mobile technologies affects the consumer behavior of tourism participants who are exposed to new opportunities associated with the use of these technologies. The work is divided into four main chapters. The first chapter is devoted to the topic of consumer behavior both in general form and in connection with tourism. The second chapter focuses on the mobile technologies that we encounter in tourism and the factors that affect their development. The third chapter deals with the influence of mobile technologies on the purchasing decision-making process in tourism and new trends associated with mobile technologies. The findings of the third chapter are supported in the last chapter by a questionnaire survey mapping the consumer behavior of domestic consumers of tourism.
Keywords: tourism; smartphone; m-Tourism; consumer behaviour; mobile technology

Information about study

Study programme: Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 9. 2020
Date of submission: 29. 4. 2021
Date of defense: 3. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/73973/podrobnosti

Files for download

    Last update: