Promotion of Czech Republic as a tourism destination in Taiwan

Thesis title: Propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu na Tchaj-wanu
Author: Benešová, Hana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vaníček, Jiří
Opponents: Kvítková, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá možností propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu na Tchaj-wanu (R.O.C). Práce je založená na prozkoumání tchajwanského trhu pro výjezdový cestovní ruch, chováním tchajwanských turistů a jejich požadavků na cestovní ruch v destinaci. Cílem je vytvoření propagačních materiálů, které by bylo možné využít k propagaci destinace Česká republika na Tchaj-wanu. Práce ke splnění svého cíle využívá specifické metody – dotazníkového šetření, rozhovorů s osobami, které v ČR byli, které se sem chystají anebo které se o České republice dozvídají až teď, data a informace z dřívějších let, plán aktivit propagace od CzechTourismu a zkoumání domácího cestovního ruchu na Tchaj-wanu. Na bázi těchto informací jsou vytvořeny propagační materiály, které lze dále rozšířit v případě potřeby.
Keywords: destinace cestovního ruchu; destinační management; příjezdový cestovní ruch; analýza trhu; předpoklady cestovního ruchu; Tchaj-wan; Česká republika
Thesis title: Promotion of Czech Republic as a tourism destination in Taiwan
Author: Benešová, Hana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vaníček, Jiří
Opponents: Kvítková, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
Diploma thesis is about the possibility for promotion of Czech Republic as a tourism destination in Taiwan (R.O.C). Thesis is based on exploring Taiwanese market for outgoing tourism, behaviour of Taiwanese tourists and their demands for tourism in certain destinations. The objective of this thesis is to create promotion materials which could be used in Taiwan. To achieve this goal the thesis uses certain methods – surveys, interviews with people who visited, people who plan to visit or people who just found out about Czech Republic, dates and information from previous years, plan of activities for promotion from CzechTourism and observation of Taiwanese domestic tourism. Due to these information certain promotion materials are created which can then be used or recreated.
Keywords: Market analysis; Taiwan; Consumer behaviour; the Czech Republic; Incoming tourism; Destination management

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 8. 2020
Date of submission: 29. 4. 2021
Date of defense: 2. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/73847/podrobnosti

Files for download

    Last update: