Destination significance for the choice of target university within the Erasmus+ Programme

Thesis title: Význam destinace v rozhodování a volbě univerzity pro Erasmus+
Author: Prokopová, Michaela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kvítková, Zuzana
Opponents: Bejdáková, Blanka
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce řeší význam destinace při volbě univerzity pro Erasmus+. Cílem práce je definovat roli kritéria destinace v rozhodovacím procesu studenta ohledně výjezdu na výměnný zahraniční studijní pobyt Erasmus+. Na základě důkladné analýzy a rešerše dostupných zdrojů následně diplomová práce cílí na zhodnocení kvality a efektivnosti marketingové komunikace Vysoké školy ekonomické v Praze. Evaluace dat byla provedena prostřednictvím komplexního výzkumného šetření, jež zahrnovalo situační analýzu a prvky kvalitativního i kvantitativního výzkumu. Sběr informací probíhal formou strukturovaného rozhovoru, hloubkových rozhovorů i širokého standardizovaného dotazníkového šetření. Finální vyhodnocení bylo postaveno na základě indukce podstatných informací z výzkumného šetření a jejich komparace s odbornými zdroji, což mělo za důsledek vytvoření závěrečných konkluzí a několika návrhů na zlepšení exekuce a prezentace komunikační strategie.
Keywords: destinace; program Erasmus+; rozhodovací proces; univerzitní marketing
Thesis title: Destination significance for the choice of target university within the Erasmus+ Programme
Author: Prokopová, Michaela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kvítková, Zuzana
Opponents: Bejdáková, Blanka
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with destination significance for the choice of target university within the Erasmus+ Programme. The goal of this thesis is to define the role of destination criterion inside students' decision making process regarding their departure for the Erasmus+ Study Abroad Programme. Based on a thorough analysis and the research of available sources, the thesis aims to evaluate the quality and efficiency of marketing communication of Prague University of Economics and Business. Data evaluation was done through a complex field research which included situation analysis and elements of both qualitative and quantitative research. The collection of information was conducted by a structured interview, several in-depth interviews and a wide stardardized online survey. The final evaluation was based on the induction of relevant information followed by its comparison with academic sources which resulted in the creation of final conclusions and several propositions for the improvement of communication strategy's execution and presentation.
Keywords: destination; Erasmus+ Study Abroad Programme; decision making process; university branding

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 6. 2020
Date of submission: 29. 4. 2021
Date of defense: 31. 5. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/73545/podrobnosti

Files for download

    Last update: