Marketing strategy of a shopping centre

Thesis title: Marketingová strategie obchodního centra
Author: Kejřová, Vendula
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Mokrejšová, Veronika
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce, jejíž tématem je Marketingová strategie obchodního centra, je na základě vlastního výzkumu zhodnotit stávající marketingovou strategii obchodního centra Forum Ústí nad Labem, a následně navrhnout možné způsoby jejího vylepšení. První část práce je zaměřena na teoretické pojetí marketingové strategie spolu s dílčími částmi. Je zde věnována pozornost vymezení obchodních center a také se soustředí na samotný marketing obchodních center, nájemní mix a v neposlední řadě na typického zákazníka. V praktické části je představeno obchodní centrum Forum Ústí nad Labem. Dále je vypracována analýza PESTLE, SWOT a OC Forum je zde porovnáno se svojí konkurencí. Pomocí dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 226 respondentů, byl určen profil typického zákazníka daného centra. V závěru práce jsou na základě získaných poznatků navrhnuta doporučení na zlepšení stávající marketingové strategie OC Forum Ústí nad Labem.
Keywords: obchodní centrum; marketing; marketingová strategie; marketingové nástroje
Thesis title: Marketing strategy of a shopping centre
Author: Kejřová, Vendula
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Mokrejšová, Veronika
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis, the topic of which is Marketing strategy of a shopping centre, is to analyse the current marketing strategy of the shopping centre Forum Ústí nad Labem and based on own research suggest possible ways to improve it. First part of the thesis focuses on theoretical approach of marketing strategy with its important components. The paper also focuses on SC classification, SC marketing, tenant mix and lastly on a typical customer. The practical part begins with introduction of the SC Forum Ústí nad Labem. Then is the PESTLE, SWOT and Competitor analysis conducted. Using a survey, in which 226 respondents took part, a typical customer profile is determined. In the last part of this paper, based on the findings, a possible ways for improvement of the current marketing strategy are suggested.
Keywords: shopping centre; marketing; marketing instruments; marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 6. 2020
Date of submission: 29. 4. 2021
Date of defense: 2. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/73513/podrobnosti

Files for download

    Last update: