Cultural Specifics of French Tourists on the Tourism Market in the Czech Republic

Thesis title: Kulturní specifika francouzských turistů na trhu cestovního ruchu v České republice
Author: Pekařová, Michaela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kalábová, Markéta
Opponents: Vaníček, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou výjezdového cestovního ruchu Francie, kulturních specifik francouzských turistů a příjezdy Francouzů do České republiky. Hlavní cílem práce je identifikovat profily a specifika francouzských turistů, kteří přijíždějí do České republiky, na základě kulturních, sociálních a demografických specifik a navrhnout pro ně odpovídající místa a atraktivity, které Česká republika nabízí. Práce souhrnně popisuje francouzský trh cestovního ruchu se zaměřením na výjezdový cestovní ruch do České republiky. Praktická část je zaměřena na detailní popis statistických údajů ohledně příjezdu Francouzů do ČR, počtu přenocování a výdajů. Zahrnuty jsou rovněž údaje o charakteristice Francouzů, jejich cestovatelských zvyklostech a očekávání. Součástí práce je i dotazníkové šetření na téma cestovatelské zvyklosti francouzských turistů. Na základě získaných dat tak vyplývá, že Francouzi do České republiky přijíždí zejména kvůli kultuře, nejčastěji s přáteli nebo partnerem, na prodloužený víkend a navštíví většinou pouze Prahu.
Keywords: Francie; mezinárodní cestovní ruch; Česká republika; příjezdový cestovní ruch; kulturní specifika; chování turisty; segmentace
Thesis title: Cultural Specifics of French Tourists on the Tourism Market in the Czech Republic
Author: Pekařová, Michaela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kalábová, Markéta
Opponents: Vaníček, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The master thesis contains the analysis of outbound tourism in France, cultural specifics of French tourists and inbound tourism of French people in the Czech Republic. The main goal of this thesis is to identify the profiles and specifics of French tourists who come to the Czech Republic, based on cultural, social, and demographic particularities, and to suggest appropriate places and attractions that the Czech Republic can offer them. The thesis summarizes the French tourism market with a focus on outbound tourism to the Czech Republic. The practical part is focused on a detailed description of statistical data regarding arrivals of the French in the Czech Republic, the number of overnight stays and their expenses. The thesis also includes characteristics of the French, their travel habits and expectations. Second part of the work analyses the results of a questionnaire on travel habits of French tourists. Research shows that the French come to the Czech Republic mainly for culture, mostly with friends or a partner, for an extended weekend, and usually visit only Prague.
Keywords: Czech Republic; international tourism; tourist behaviour; France; segmentation; inbound tourism; cultural specifics

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 1. 2020
Date of submission: 29. 4. 2021
Date of defense: 2. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/72200/podrobnosti

Files for download

    Last update: