Communication strategy of the hotel

Thesis title: Komunikační strategie hotelu
Author: Rochová, Adéla
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kvítková, Zuzana
Opponents: Bejdáková, Blanka
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá komunikační strategií a jejími nástroji Boutique Hotelu SwissHouse v Mariánských Lázních. Cílem práce je zanalyzovat a zhodnotit komunikační nástroje, které jsou hotelem využívány, a navrhnout doporučení pro zkvalitnění budoucí komunikační strategie. Práce je rozdělena do dvou stěžejních částí, teoretické a praktické. Teoretická část práce specifikuje komunikační mix, trendy v oblasti marketingové komunikace a online marketing. Praktická část diplomové práce se zabývá analýzou, která má tři části. Je realizována situační analýza, následně analýza marketingové komunikace hotelu a její zhodnocení. Propojení výše zmíněných částí stojí za vznikem návrhové poslední části práce, která obsahuje doporučení pro zlepšení budoucí komunikační strategie a jejích nástrojů.
Keywords: marketingová komunikace; komunikační strategie; nástroje komunikace; online marketing; situační analýza; komunikace hotelu; sociální sítě; webová stránka
Thesis title: Communication strategy of the hotel
Author: Rochová, Adéla
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kvítková, Zuzana
Opponents: Bejdáková, Blanka
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with the communication strategy and its tools of the Boutique Hotel SwissHouse in Marianske Lazne. The aim of the thesis is to analyze and evaluate the communication tools that are used by the hotel and to propose recommendations for improving the future communication strategy. The thesis is divided into two main parts, a theoretical and a practical part. The theoretical part of the thesis specifies the communication mix, trends in marketing communication and online marketing. The practical part of the thesis deals with the analysis, which has three parts. A situation analysis followed by an analysis of the hotel's marketing communication and its evaluation. The above-mentioned parts of the thesis are joined together in the final chapter, which contains recommendations for improving the future communication strategy and its tools.
Keywords: communication strategy; marketing communication; online marketing; communication of the hotel; social networks; marketing tools; situation analysis; website

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 5. 2019
Date of submission: 29. 4. 2021
Date of defense: 2. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/69689/podrobnosti

Files for download

    Last update: