Internet marketing as a way to increase the competitiveness of an international company on the market of ecological services

Thesis title: Internetový marketing jako způsob zvýšení konkurenceschopnosti mezinárodní společnosti na trhu ekologických služeb
Author: Vlasenko, Denys
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zadražilová, Dana
Opponents: Zadražil, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá online marketingem jako způsobem zvýšení konkurenceschopnosti společnosti. Ve vztahu ke konkrétní společnosti hodnotí její potenciální možnosti k zavedení nástrojů online marketingu. Důraz je kladen na vlastnosti jednotlivých nástrojů online marketingu a jejich vhodnost pro společnost působící na trhu ekologických služeb. Bylo zjištěno, že výběr správných nástrojů online marketingu může zvýšit návštěvnost a konverzní poměr webových stránek. V průběhu psaní bakalářské práce bylo definováno, že účinnost implementace nástrojů online marketingu lze změřit pomocí vhodných klíčových ukazatelů výkonu. Byla navržena konkrétní reklamní strategie, mediální plán a organizační schéma zavedení online marketingu do společnosti, která na trhu nabízí čističky odpadních vod, příslušenství a ekologické služby z nich odvozené.
Keywords: PPC; klíčové ukazatele výkonu; ekologické služby; online marketing; SEO
Thesis title: Internet marketing as a way to increase the competitiveness of an international company on the market of ecological services
Author: Vlasenko, Denys
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zadražilová, Dana
Opponents: Zadražil, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
The Bachelor’s thesis deals with online marketing as a way to increase the competitiveness of the company. The potential opportunities for the implementation of online marketing tools were considered on the specific company example. The online marketing tools were characterized and the relevance of their implementation for companies operating in the market of ecological services were analyzed. It has been found that choosing the right online marketing tools can increase website traffic and conversion rates. During the writing of the bachelor's thesis, it was defined that the effectiveness of the implementation of online marketing tools can be measured using appropriate key performance indicators. It was proposed a specific marketing strategy, media plan and organizational scheme for the implementation of online marketing in a company that offers wastewater treatment systems, accessories to it and other ecological services.
Keywords: key performance indicators; online marketing; ecological services; SEO; PPC

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Manažer obchodu
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 9. 2016
Date of submission: 29. 4. 2021
Date of defense: 2. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58422/podrobnosti

Files for download

    Last update: