Usage of Google Analytics for the Calculation of Return on Investment into Marketing Campains

Thesis title: Využití nástroje Google Analytics k vyhodnocení návratnosti investic do marketingových kampaní
Author: Kvapil, Martin
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kubálek, Tomáš
Opponents: Zadražilová, Dana
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá výpočtem návratnosti investic do vybraných akvizičních kanálů návštěvnosti elektronického obchodu v předem definovaném období. Ke zjištění některých údajů potřebných k výpočtu bylo využito nástroje Google Analytics. První část práce se zaměřuje na vybrané typy internetového marketingu. V další části je představen nástroj Google Analytics, zejména proces jeho fungování. Poslední část se zabývá představením vybrané společnosti, postavením na trhu a dále výpočtem návratnosti nákladů do vybraných akvizičních kanálů a srovnáním těchto výsledků. Spolu s tímto výpočtem jsou zde řešeny i tři hypotézy.
Keywords: Akviziční kanál; Google Analytics; Internetový marketing; Návratnost investice; Elektronické obchodování
Thesis title: Usage of Google Analytics for the Calculation of Return on Investment into Marketing Campains
Author: Kvapil, Martin
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kubálek, Tomáš
Opponents: Zadražilová, Dana
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the calculation of the return on investment into selected acquisition channels in a business company in a predefined period. To find out some data needed for the calculation, Google Analytics was used. The first part of the thesis is focused on selected types of Internet marketing. The next part introduces the Google Analytics tool, especially the process of its operation. The last part deals with the introduction of a selected company, its market position, the calculation of the return on investment in selected acquisition channels, and with the comparison of these results. Along with this calculation, three hypotheses are solved here.
Keywords: Acquisition channel; E-commerce; Google Analytics; Internet marketing; Return on investment

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Manažer obchodu
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 9. 2020
Date of submission: 30. 4. 2021
Date of defense: 1. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/74380/podrobnosti

Files for download

    Last update: