Mauritius as a destination of international tourism

Thesis title: Mauricius jako destinace mezinárodního cestovního ruchu
Author: Koutná, Nikola
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Štemberk, Jan
Opponents: Vaníček, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Předmětem zkoumání diplomové práce je Mauricius jako destinace mezinárodního cestovního ruchu. Hlavním cílem práce je charakteristika Mauriciu jako destinace cestovního ruchu a zhodnocení jeho postavení na trhu mezinárodního cestovního ruchu. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části práce jsou vymezeny základní pojmy související s daným tématem spolu se základní charakteristikou ostrovního státu Mauricius. Praktická část práce se již zabývá výhradně cestovním ruchem Mauriciu. Jsou zde zhodnoceny předpoklady pro rozvoj cestovního ruchu, zanalyzován příjezdový cestovní ruch, představena nabídka destinace v českých cestovních kancelářích a zhodnocena konkurenceschopnost země v mezinárodním srovnání. Zjištěné informace jsou závěrem shrnuty ve SWOT analýze.
Keywords: Mauricius; ekonomika; mezinárodní cestovní ruch; konkurenceschopnost
Thesis title: Mauritius as a destination of international tourism
Author: Koutná, Nikola
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Štemberk, Jan
Opponents: Vaníček, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The subject matter of the diploma thesis is Mauritius as a destination of international tourism. The main aim of this work is to characterize Mauritius as a tourist destination and evaluate its position in the international tourism market. The work is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part of the thesis defines the basic theoretical terms of tourism and presents the basic characteristics of the island state of Mauritius. The practical part of the work already deals exclusively with tourism in Mauritius. In this part, the characteristics of the Mauritius conditions of tourism development are evaluated, the incoming tourism is analyzed, the offer of destination in czech travel agencies is presented and the competitiveness of destination Mauritius in international comparison is evaluated. The obtained information is finally summarized in the SWOT analysis.
Keywords: Mauritius; international tourism; economy; competitiveness

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 9. 2020
Date of submission: 30. 4. 2021
Date of defense: 1. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/74188/podrobnosti

Files for download

    Last update: