Marketing strategy of Dekstra Bus

Thesis title: Marketing strategy of Dekstra Bus
Author: Brýdlová, Viktorie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Escobar Rios, Andrea
Thesis language: English
Abstract:
The goal of the thesis is to suggest changes based on marketing strategy research and change factors such as names of the minibuses and presentation on the market via bus expos to be more visible on the market and make Dekstra Bus expand into international level in the future. The first chapter concerns a theoretical review of marketing strategies, including Small and middle-companies, Business to Business market, its related concepts and characteristics of Business to Government. The second chapter evaluates the current marketing strategy of Dekstra Bus, analyzes the market and suggests a new marketing strategy by Scorpio model and elaborates the possibility of market expansion and steps necessary to do so.
Keywords: B2B; B2G; marketing strategy; minibus; transportation; urban transportation
Thesis title: Marketingová strategie firmy Dekstra Bus
Author: Brýdlová, Viktorie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Escobar Rios, Andrea
Thesis language: English
Abstract:
Cílem této práce je návrh změn založených na výzkumu marketingové strategie a proměnných faktorů. Týkající se změny názvů minibusů a působením na trhu především na veletrzích, z důvodu zviditelnění se a možnosti budoucí expanze do zahraničí. První kapitola se zabývá teoretickým přehledem marketingových strategií, včetně malých a velkých firem, trhu Business to Business a Business to Goverment. Druhá kapitola hodnotí současnou marketingovou strategii firmy Dekstra Bus, analyzuje trh, navrhuje novou marketingovou strategii podle modelu Scorpio, rozpracovává možnosti expanze na nové trhy a kroky k tomu nezbytné.
Keywords: minibus; přeprava; městská doprava; Marketingová strategie; B2G; B2B

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/International Business
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 9. 2020
Date of submission: 30. 4. 2021
Date of defense: 8. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/74007/podrobnosti

Files for download

    Last update: