Private Labels in Fashion Industry

Thesis title: Privátní značky ve fashion odvětví
Author: Homoláčová, Lucie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Matysová, Kamila
Opponents: Khelerová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na určení rozdílů ve vnímání privátních značek a nákupním chování v oblasti fashion jak mezi generacemi Y a Z, tak u generací Y a Z jako celku a určení typického zákazníka ve fashion odvětví na českém trhu. Na základě výsledků analýzy dotazníkového šetření lze konstatovat, že hlavními rozdíly mezi generacemi Y a Z jsou typ nejčastěji nakupovaného produktu, míra rozlišování jednotlivých kategorií privátních značek na základě poměru ceny a kvality a hrubý měsíční příjem těchto generací. Obě generace nejčastěji nakupují fashion výrobky v kategorii standardní. Jejich znalost privátních značek je nejvyšší u těch, kteří preferují online formu nákupu. Nadpoloviční většina si privátní značky ve fashion jako první spojí s atributem nízké ceny. Typický zákazník ve fashion odvětví je dle celkového vyhodnocení výzkumu znalý a nakupující privátní značky.
Keywords: Fashion; Generace Y a Z; Privátní značky; Nákupní chování
Thesis title: Private Labels in Fashion Industry
Author: Homoláčová, Lucie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Matysová, Kamila
Opponents: Khelerová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to determine the differences in the perception of private labels and in the shopping behavior in the fashion industry, both between generations Y and Z and these generations as a whole and assessment of the typical customer in the fashion industry in the Czech market. Based on the results of the questionnaire analysis, it can be stated that the main differences between the generations Y and Z are the type of the most frequently purchased products, the degree of differentiation of private label categories based on price-quality ratio and these generations’ gross monthly income. Both generations buy fashion products, particularly in the standard category. Their knowledge of private labels is highest among those who prefer online shopping. The absolute majority associate private labels in fashion with low prices. According to the overall evaluation of the research, a typical customer in the fashion industry is knowledgeable in buying private labels.
Keywords: Generations Y a Z; Private Labels; Fashion; Shopping Behavior

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 8. 2020
Date of submission: 30. 4. 2021
Date of defense: 10. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/73841/podrobnosti

Files for download

    Last update: