Design of the new brand identity and its communication strategy

Thesis title: Návrh nové identity značky a její komunikační strategie
Author: Vávrová, Michaela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku značky a komunikační strategie na příkladu české firmy. Cílem této bakalářské práce je návrh nové identity české značky autokosmetiky a její komunikační strategie při jejím vstupu na trh. V teoretické části je rozebrána marketingová komunikace zaměřená na sociální sítě. Dále je rozvedena problematika značky a její identity. V praktické části se práce nejdříve zaměřuje na původní podobu značky. Dále je vytvořena nová identita značky společně s její komunikační strategií zaměřenou především na online prostředí.
Keywords: Identita značky; Značka; Komunikační strategie; Komunikační mix
Thesis title: Design of the new brand identity and its communication strategy
Author: Vávrová, Michaela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis is focused on the brand and communication strategy, demonstrated on an example of a Czech company. The aim of this bachelor thesis is to propose a new brand identity of the Czech car cosmetics brand, and its communication strategy when entering the market. In the theoretical part, marketing communication is discussed with the focus on the social media. Moreover, brand and brand identity is examined. In the practical part of the thesis, the former brand identity is described and then a new brand identity is created together with its communication strategy focused primarily on the online marketing channel.
Keywords: Communication strategy; Communication mix; Brand; Brand Identity

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 6. 2020
Date of submission: 30. 4. 2021
Date of defense: 11. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/73459/podrobnosti

Files for download

    Last update: