E-commerce consumer behavior in Russia

Thesis title: E-commerce consumer behavior in Russia
Author: Shakirova, Adelia
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Volfová, Jitka
Opponents: Matysová, Kamila
Thesis language: English
Abstract:
Nowadays, Russian e-commerce market is under an intensive development and reaching new milestones with every passing year. In this way, it will require serious attention to examine consumer behaviour of such country as its e-commerce market grows, so does the consumer. The master’s thesis is mainly aimed to examine the online purchasing behaviour of Russian consumers and formulating the suggestions for the further development to one of the biggest Russian e-retailer – Ozon. To fulfil the main goal, both the qualitative and the quantitative research are carried out using interviews and a survey to collect the primary data. As a result of this thesis, there is a strong evidence that online consumer behaviour in Russia has its own features which was examined through such influencing factors as product, price, security and confidence, delivery, payment, convenience.
Keywords: Russia; e-commerce; consumer behaviour; influencing factors
Thesis title: Chování spotřebitele v elektronickém obchodování v Rusku
Author: Shakirova, Adelia
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Volfová, Jitka
Opponents: Matysová, Kamila
Thesis language: English
Abstract:
Ruský trh elektronického obchodování se v současné době intenzivně rozvíjí a každým rokem dosahuje nových milníků. Bude zapotřebí věnovat vážnou pozornost prozkoumání spotřebitelského chování této země, protože s růstem trhu elektronického obchodování roste i spotřebitel. Hlavním cílem Diplomové práce je prozkoumání „online“ nákupního chování ruských spotřebitelů a formulování doporučení pro další vývoj jednoho z největších ruských elektronických maloobchodů - společnost Ozon. Pro splnění hlavního cíle je realizován kvalitativní i kvantitativní výzkum, primární data jsou sebrána pomocí interview a dotazníkového šetření. Výsledkem této práce je silný důkaz, že chování online spotřebitelů v Rusku má své vlastní rysy, které byly zkoumány prostřednictvím ovlivňujících faktorů, jako jsou produkt, cena, bezpečnost a důvěra, dodávka, platba, pohodlí.
Keywords: Rusko; elektronický obchod; spotřebitelské chování; ovlivňující faktory

Information about study

Study programme: International Business - Central European Business Realities
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 5. 2020
Date of submission: 30. 4. 2021
Date of defense: 1. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/73444/podrobnosti

Files for download

    Last update: