Start an Online Fashion Brand from Scratch

Thesis title: Start an Online Fashion Brand from Scratch
Author: Arsentyeva, Julie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Čermáková, Elvíra
Opponents: Khelerová, Vladimíra
Thesis language: English
Abstract:
This thesis aims to introduce a new online fashion brand and propose a well-performing marketing campaign suitable for the company. In the theoretical section, the concepts of branding and fashion marketing are explained. The practical part presents a new clothing brand, its idea, key values and identity. The core of this thesis is to select the right target group for the brand, identify its competitors, propose a marketing campaign and evaluate the economic feasibility of the introduced fashion brand. The main research question concerns the financial aspect of the future business, raising the question of whether the introduced brand could stay cost-competitive in the long-term, based on its pricing strategy.
Keywords: building a strong fashion brand; marketing strategy; branding; fashion brand; fashion marketing
Thesis title: Brand launch online módní značky
Author: Arsentyeva, Julie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Čermáková, Elvíra
Opponents: Khelerová, Vladimíra
Thesis language: English
Abstract:
Tato práce si klade za cíl představit novou online módní značku a navrhnout pro ni vhodnou marketingovou kampaň. Teoretická část obsahuje vysvětlení pojmů Branding a Fashion Marketing. Praktická část představuje novou značku oblečení, její klíčové hodnoty a brand identitu. Hlavním cílem této práce bylo vybrat cílovou skupinu značky, identifikovat její hlavní konkurenty, navrhnout marketingovou kampaň a vyhodnotit ekonomickou proveditelnost navrženého projektu. Hlavní výzkumná otázka se týká finančního aspektu budoucího podnikání a sice zda by módní značka mohla zůstat dlouhodobě cenově konkurenceschopná na základě své cenové strategie.
Keywords: módní značka; fashion marketing; branding

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 2. 2020
Date of submission: 30. 4. 2021
Date of defense: 2. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/72777/podrobnosti

Files for download

    Last update: