Variability in inclination toward national products among European regions and its impact on consumer behavior

Thesis title: Variability in inclination toward national products among European regions and its impact on consumer behavior
Author: Artamonova, Daria
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Escobar Rios, Andrea
Opponents: Zlatić, Marija
Thesis language: English
Abstract:
The thesis investigates the level of predisposition towards domestic brands in the product category, which is considered "national pride" in three European regions: France, Czech Republic and Russia. The aim of the thesis work was to determine whether there is a notable variability between the levels of this predisposition between European regions and, if these variabilities were found, to determine whether they are related to the overall differences in consumer behavior between regions. It was proved that the level of predisposition is high in all the researched regions and the differences among them are insignificant.
Keywords: consumer behavior; consumer ethnocentrism; country-of-origin effect
Thesis title: Variabilita inklinace k národním produktům mezi evropskými regiony a její dopad na chování spotřebitele
Author: Artamonova, Daria
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Escobar Rios, Andrea
Opponents: Zlatić, Marija
Thesis language: English
Abstract:
Diplomová práce zkoumá úroveň predispozice k domácím značkám v produktové kategorii, která je považována za „národní hrdost“ ve třech evropských regionech: Francii, České republice a Rusku. Cílem práce bylo zjistit, zda existuje rozdíl mezi úrovní této predispozice mezi evropskými regiony a pokud by tyto rozdíly byly zjištěny, určit, zda mají vztah k celkovým rozdílům v chování spotřebitelů mezi regiony. Bylo prokázáno, že úroveň predispozice je vysoká ve všech zkoumaných regionech a rozdíly mezi nimi jsou zanedbatelné.
Keywords: spotřebitelské chování; spotřebitelský etnocentrismus; efekt země původu

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 2. 2020
Date of submission: 30. 4. 2021
Date of defense: 8. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/72683/podrobnosti

Files for download

    Last update: