Tendon Brand Export Strategy

Thesis title: Exportní strategie značky Tendon
Author: Brožová, Tereza
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Procházka, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce řeší exportní strategii značky Tendon na španělském trhu. Tendon se zabývá výrobou a exportem horolezeckých a pracovních lan. Přestože je Španělsko v této oblasti atraktivním trhem, v porovnání s jinými evropskými státy se na celkových tržbách Tendonu podílí podstatně menším dílem. Cílem práce bylo navrhnout úpravy exportní strategie, které povedou ke zvýšení tržeb. V praktické části jsem se věnovala tématu skrytých šampionů, kterým je Tendon až nápadně podobný. V praktické části jsem vytvořila analýzu, jednak španělského trhu (v podobě PEST analýzy), poté aktuální exportní strategie spolu s konkurenční analýzou a také analýzu značky Tendon (v podobě SWOT analýzy). V závěru jsou uvedeny konkrétní kroky pro úpravu exportní strategie, které povedou ke zvýšení tržeb na španělském trhu.
Keywords: export; lezecká lana; skrytí šampioni
Thesis title: Tendon Brand Export Strategy
Author: Brožová, Tereza
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Procházka, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Tendon is a producer and an exporter of climbing and working ropes and this bachelor thesis deals with Tendon brand export strategy in Spain. Although Spain is an attractive market for the seller of climbing and working ropes, it brings much smaller profit from sales to Tendon compared to other European countries. The goal of the thesis was to make suggestions that will lead to increase sales. In the theoretical part, I dealt with the topic of Hidden champions, which have many similarities with Tendon. In the practical part I analysed the Spanish market (in the form of PEST analysis), then the current export strategy together with competitive analysis, and also an analysis of the Tendon brand (in the form of SWOT analysis). At the end, I wrote down specific suggestions, which will lead to increased sales in Spain.
Keywords: export; climbing ropes; Hidden champions

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 10. 2019
Date of submission: 30. 4. 2021
Date of defense: 8. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/71336/podrobnosti

Files for download

    Last update: