Brand Extension: Entry of the established Tchibo coffee brand into a new product category

Thesis title: Brand Extension: Vstup zavedené kávové značky Tchibo do nové produktové kategorie
Author: Harcubová, Kateřina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Pokorná, Michaela
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce pokrývá teoretické shrnutí dosavadních poznatků o rozšíření značky a vhodných metodologií samotné implementace produktového rozšíření. Zároveň nabízí pohled do zrození nového produktu, který by měl omladit zavedenou kávovou značku Tchibo. V praktické části je představena marketingová strategie pro rozšíření portfolia zmíněné značky. Ta je založena na zhodnocení aktuální situace a následného nalezení díry na trhu a jejím vhodným vyplněním pomocí nového produktu, pro který by měla společnost dostatečné prostředky a potenciál. Následně je brán zřetel na popis a představení konkrétního produktu a jeho přínos pro značku. Nechybí také návrh dalších prvků marketingového mixu jako cenová strategie, vhodná distribuce a komunikace nového produktu, či kreativa, která by měla produkt vizuálně prezentovat a projektový plán pro případ skutečné realizace navržené extenze.
Keywords: rozšíření značky; produktové rozšíření; case study; brand management; Tchibo
Thesis title: Brand Extension: Entry of the established Tchibo coffee brand into a new product category
Author: Harcubová, Kateřina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Pokorná, Michaela
Thesis language: Česky
Abstract:
The work covers a theoretical summary of existing knowledge about brand extension and appropriate methodologies for the actual implementation of product extension. At the same time, it offers an insight into the birth of a new product, which should rejuvenate the established coffee brand Tchibo. The practical part presents a marketing strategy for expanding the portfolio of the brand. It is based on the evaluation of the current situation and the subsequent finding of a hole in the market and its appropriate filling with a new product, for which the company would have sufficient resources and potential. Subsequently, the description and presentation of a specific product and its benefits for the brand are taken into account. There is also a proposal for other elements of the marketing mix such as pricing strategy, appropriate distribution and communication of a new product, or a creative that should visually present the product and a project plan in case of actual implementation of the proposed extension.
Keywords: brand extension; product extension; case study; brand management; Tchibo

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 11. 2019
Date of submission: 1. 5. 2021
Date of defense: 1. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/71621/podrobnosti

Files for download

    Last update: