Shopping habits of consumers in Azerbaijan after Covid-19

Thesis title: Shopping habits of consumers in Azerbaijan after Covid-19
Author: Mukhtarova, Nigar
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: English
Abstract:
The Master’s thesis is conducted with the aim to analyse how consumer shopping habits have changed as a result of the situation in connection with the Covid-19 pandemic, particularly in the Supermarket and Fashion retails industries. The goal of the study is to reveal in favour of which products the shopping preferences have changed and whether they have changed at all, and how consumers perceive online shopping methods. In order to conduct research, primary data was collected. Two research methods were used in order to conduct the study, quantitative and qualitative methods. The literature review covers the situation of the retail industry in the world, focusing on consumer behaviour and online shopping method. The data analysis part is focused on analysing the shopping preferences of consumers in Azerbaijan and revealing how the pandemic affected their shopping behaviour and perception. The results of the study show that in major aspects, the pandemic affected consumer shopping behaviour in Azerbaijan. Consumers became to pay less money to products/services that are not included in the category of products/services of basic necessity.
Keywords: Shopping habits; Consumer behaviour; Online shopping; Retail industry; Covid-19
Thesis title: Nákupní návyky spotřebitelů v Ázerbájdžánu kvůli Covid-19
Author: Mukhtarova, Nigar
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: English
Abstract:
Diplomová práce je vedena s cílem analyzovat, jak se nákupní návyky spotřebitelů změnily v důsledku situace v souvislosti s pandemií Covid-19, zejména v maloobchodních odvětvích supermarketů a módy. Cílem studie je zjistit, ve prospěch kterých produktů se nákupní preference změnily a zda se vůbec změnily, a jak spotřebitelé vnímají metody online nakupování. Za účelem výzkumu byly shromážděny primární údaje. K provedení studie byly použity dvě výzkumné metody, kvantitativní a kvalitativní. Přehled literatury se zabývá situací maloobchodu ve světě a zaměřuje se na chování spotřebitelů a metodu online nakupování. Část analýzy dat je zaměřena na analýzu nákupních preferencí spotřebitelů v Ázerbájdžánu a na odhalení toho, jak pandemie ovlivnila jejich nákupní chování a vnímání. Výsledky studie ukazují, že v hlavních aspektech pandemie ovlivnila chování spotřebitelů při nakupování v Ázerbájdžánu. Spotřebitelé začali platit méně peněz za výrobky / služby, které nejsou zahrnuty v kategorii výrobků / služeb základní nezbytnosti.
Keywords: Chování spotřebitele; Nakupovací zvyky; Online nakupování; Maloobchodní průmysl; Covid-19

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 10. 2020
Date of submission: 7. 5. 2021
Date of defense: 16. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/74768/podrobnosti

Files for download

    Last update: