Analysis of marketing and communication strategy of a sports center

Thesis title: Analýza marketingové a komunikační strategie sportovního centra
Author: Dohnalová, Anna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Grbavčicová, Martina
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je analýza a zhodnocení marketingové komunikace na sociálních sítích. Marketingová komunikace sportovního centra Los Podolos je analyzována z pohledu uživatelů sledujících profily Los Podolos, ale i z pohledu vedení sportovního centra. Pro naplnění cílů bakalářské práce bylo stanoveno několik výzkumných otázek a zpracován teoretický základ marketingové komunikace. Pro účely zhodnocení marketingové komunikace na sociálních sítích je využit jak kvantitativní, tak kvalitativní výzkum. Je aplikována metoda dotazníkového šetření, jehož respondenti jsou uživatelé sledující Los Podolos na sociálních sítích Facebook a Instagram. Pro komplexní analýzu je proveden hloubkový rozhovor s majitelem sportovního centra Los Podolos. Dále byly provedeny obsahové analýzy dosavadních příspěvků na sociálních sítích. Na základě získaných poznatků byla vytvořena doporučení pro zlepšení marketingové komunikace na sociálních sítích.
Keywords: marketingová komunikace; management; sportovní organizace; sociální média; sportovní marketing
Thesis title: Analysis of marketing and communication strategy of a sports center
Author: Dohnalová, Anna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Grbavčicová, Martina
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is the analysis and evaluation of marketing communication on social networks. Marketing communication sports center Los Podolos is analyzed from the perspective of viewers watching Los Podolos profiles, but also in terms of management of the sports center. To fulfill the goals of the bachelor thesis was set several research questions and elaborated the theoretical basis of marketing communication. Both quantitative and qualitative research is used for the purpose of evaluating marketing communication on social networks. The method of a questionnaire survey is applied, the respondents of which are users following Los Podolos on the social networks Facebook and Instagram. For a comprehensive analysis, an in-depth interview is conducted with the owner of the Los Podolos sports center. Furthermore, content analyzes of previous contributions on social networks were performed. Based on the acquired knowledge, recommendations were made to improve marketing communication on social networks.
Keywords: marketing communication; management; sports organization; social media; sports marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 12. 2020
Date of submission: 9. 5. 2021
Date of defense: 23. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/76342/podrobnosti

Files for download

    Last update: