Creation of a customer support chatbot

Thesis title: Vytvoření chatbota zákaznické podpory
Author: Tragan, Lukáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vencovský, Filip
Opponents: Wiesner, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a vytvořením chatbota, který odpovídá na obecné dotazy ohledně CRM produktu Pipedrive a také dokáže provádět rutinní činnosti. Práce obsahuje kvalitativní výzkum ve formě hloubkových rozhovorů, díky kterému jsou získány požadavky na chatbota, podle kterých je poté navrhnut a vytvořen. Dále je provedená analýza dostupných platforem na tvorbu chatbotů včetně vyhodnocení té nejoptimálnější podle předem určených kritérií. Práce obsahuje zdokumentovaný celý proces návrhu, vytvoření a testování chatbota. Výsledkem práce je chatbot, který dokáže odpovídat na témata, která vzešla z analýzy požadavků, a také dokáže provádět rutinní činnosti, jakými jsou domlouvání schůzek či vytváření zkušebních verzí CRM produktu Pipedrive. Chatbot je na konci práce otestován, aby se ověřilo, zda vyhověl požadavkům a cílům práce.
Keywords: chatbot; umělá inteligence; výzkum; automatizace
Thesis title: Creation of a customer support chatbot
Author: Tragan, Lukáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vencovský, Filip
Opponents: Wiesner, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor’s thesis deals with designing and creating a chatbot that answers general questions regarding the CRM product Pipedrive and can also execute routine operations. The thesis includes qualitative research in the form of in-depth interviews to determine requirements for designing and creating the chatbot. It also details an analysis of available chatbot creation platforms, including establishing the most optimal option, based on previously set criteria. The thesis documents the entire process of designing, creating, and testing the chatbot. The resulting chatbot can answer topics deriving from the requirement analysis and can also execute routine operations, such as scheduling appointments or creating trial versions of the CRM product Pipedrive. In the closing part of the thesis, the chatbot is tested to assess whether it met the requirements and goals set in the thesis.
Keywords: artificial intelligence; research; automation; chatbot

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 5. 2020
Date of submission: 10. 5. 2021
Date of defense: 15. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/75947/podrobnosti

Files for download

    Last update: