An attraction of the companies from Big 4 and similar consulting companies from the point of view of university students and graduates

Thesis title: Atraktivita firem velké čtyřky a obdobných konzultačních firem pohledem studentů a absolventů VŠ
Author: Šlingrová, Klára
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Legnerová, Kateřina
Opponents: Fuksová, Renata
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem bakalářské práce je určit nejatraktivnější poradenskou společnost pro studenty a absolventy vysokých škol a zjistit faktory, které tuto atraktivitu ovlivňují. Práce zjišťuje silné a slabé stránky vybraných poradenských společností. V neposlední řadě práce určuje, dle kterých faktorů se studenti a absolventi rozhodují při výběru zaměstnavatele. Teoretická část práce definuje pojmy jako je atraktivita zaměstnavatele, employer brand management či HR marketing. V praktické části jsou představeny čtyři největší poradenské společnosti v České republice. Následuje interpretace vlastního výzkumu, kterého se zúčastnilo 307 respondentů. Na základě výsledků dotazníkového šetření jsou zodpovězeny výzkumné otázky a na závěr jsou uvedena doporučení pro poradenské společnosti.
Keywords: employer brand management; poradenské společnosti; atraktivita zaměstnavatele; značka zaměstnavatele; velká čtyřka
Thesis title: An attraction of the companies from Big 4 and similar consulting companies from the point of view of university students and graduates
Author: Šlingrová, Klára
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Legnerová, Kateřina
Opponents: Fuksová, Renata
Thesis language: Česky
Abstract:
The main aim of the bachelor thesis is to identify the most attractive consulting company for university students and graduates and find out which aspects affect it. This thesis determines strengths and weaknesses of selected consulting companies. Last but not least, this paper identifies according to which factors students and graduates decide when choosing an employer. The theoretical part defines terms such as an attractiveness of the employer, an employer brand management or HR marketing. The biggest consulting companies from Czech Republic are introduced in the practical part. Followed by an interpretation of own research, in which 307 respondents participated. Research questions are answered based on the survey. In the end are given recommendation for consulting companies.
Keywords: attractiveness of the employer; employer brand; employer brand management; Big 4; consulting companies

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Personnel Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 11. 2020
Date of submission: 10. 5. 2021
Date of defense: 27. 5. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/75596/podrobnosti

Files for download

    Last update: