Marketing analysis of the Ukrainian Small Models brand

Thesis title: Marketingová analýza značky Ukrainian Small Models
Author: Semenyuk, Oleksandra
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Kolesnik, Nikolaj
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je určit efektivitu současné marketingové taktiky značky Ukrainian Small Models při naplnění jejích cílů na základě marketingového výzkumu spokojenosti zákazníků a provedení komplexní marketingové analýzy. V teoretické části jsou popsané marketingová strategie a taktika, marketingový výzkum a jeho metody, měření zákaznické spokojenosti. V praktické části je představená vybraná značka. Prvním krokem analýzy bylo provedení elektronického dotazníkového šetření pro měření spokojenosti zákazníků značky, bylo získáno 104 odpovědí. Následně byl vypočítán index ECSI. V dalších krocích proběhla analýza okolí značky pomocí metod strategické marketingové analýzy. Na základě zjištění byly ověřeny stanovené hypotézy a formulována doporučení pro vlastníky značky.
Keywords: Marketingová analýza; Měření zákaznické spojenosti; Marketingový výzkum; Analýza prostředí
Thesis title: Marketing analysis of the Ukrainian Small Models brand
Author: Semenyuk, Oleksandra
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Kolesnik, Nikolaj
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor's thesis is to determine the effectiveness of current marketing tactics of the Ukrainian Small Models brand in fulfilling its goals based on marketing research of customer satisfaction and results of a comprehensive marketing analysis. The theoretical part describes the marketing strategy and tactics, marketing research and its methods, measuring customer satisfaction. In the practical part, a selected brand is introduced. The first step of the analysis was to perform an electronic questionnaire survey to measure the satisfaction of the brand's customers, 104 answers were obtained. The ECSI index was then calculated. In the next steps, an analysis of the brand's surroundings with the help of strategic marketing analysis methods took place. Based on the findings, the established hypotheses were verified, and recommendations were formulated for brand owners.
Keywords: Marketing analysis; Environmental analysis; Marketing research; Customer satisfaction

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 11. 2020
Date of submission: 10. 5. 2021
Date of defense: 26. 5. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/75064/podrobnosti

Files for download

    Last update: