City branding analysis of Prague 3

Thesis title: Analýza vizuální identity městské části Praha 3
Author: Laudová, Aneta
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Prokůpek, Marek
Opponents: Horňáková, Lucia
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem bakalářské práce je značka a její specifika v oblasti brandingu měst. Teoretická část práce se nejprve zabývá značkou, procesem tvorby a jejími atributy v obecném pojetí, následně toto rozsáhlé téma vymezuje pro potřeby city brandingu. Praktická část se věnuje analýze brandingu na konkrétním případě městské části Praha 3, která nedávno změnila svou vizuální prezentaci. Práce si klade za cíl zmapovat proces rebrandingu, zhodnotit novou vizuální identitu a předložit názor obyvatel Prahy 3. Pro naplnění stanoveného cíle je využita kombinace několika výzkumných metod, konkrétně analýza sekundárních dat, kvalitativní šetření s odborníky grafického designu a kvantitativní výzkum v podobě dotazníkového šetření mezi obyvateli. Získané poznatky slouží jako způsob hodnocení nového vizuálního stylu a forma zpětné vazby pro vedení Prahy 3.
Keywords: značka; branding; rebranding; vizuální identita; branding měst; městská část Praha 3
Thesis title: City branding analysis of Prague 3
Author: Laudová, Aneta
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Prokůpek, Marek
Opponents: Horňáková, Lucia
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with the topic of brand and its specifics in the field of city branding. The theoretical framework of this thesis first describes brand, its creative process, and its attributes in general, which are then specified for the subject of city branding. The practical part analyzes branding of a district of the capital – Prague 3, which recently changed its visual presentation. The aim of this paper is to map the process of rebranding, evaluate the new visual identity and present the opinion of the citizens of Prague 3. To meet the goal the thesis combines several research methods – analysis of secondary data, qualitative survey with graphic design experts, and quantitative research in the form of an online questionnaire survey among inhabitants. The acquired findings are utilized as a form of feedback for the administration department of Prague 3.
Keywords: rebranding; brand; branding; visual identity; city branding; Prague 3

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 10. 2020
Date of submission: 10. 5. 2021
Date of defense: 23. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/74800/podrobnosti

Files for download

    Last update: