Organization of weddings on cultural heritage in private and public ownership on the example of chateaus Jemniště and Sychrov

Thesis title: Pořádání svateb na památkách v soukromém a veřejném vlastnictví na příkladu zámků Jemniště a Sychrov
Author: Marešová, Karolína
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kouba, Vojtěch
Opponents: Tyslová, Irena
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce sleduje a porovnává přístup k organizaci svateb na dvou zámcích s odlišnou formou vlastnictví. V práci jsou nastíněny jednotlivé prvky svateb včetně právních náležitostí, které jsou v České republice k uzavření sňatku nutné. Sledována je také aktuální nabídka zámeckých objektů, které poskytují své prostory pro pořádání svateb. Cílem práce je identifikovat hlavní rozdíly v přístupu k organizaci svateb mezi soukromými a státními objekty. Výzkum proběhl formou rozhovorů s osobami, které se na zkoumaných zámcích organizaci svateb věnují. Pohled na nabízené služby je následně zhodnocen také ze strany potenciálního zákazníka pomocí marketingového mixu 4C.
Keywords: svatba; ekonomika kulturního dědictví; Jemniště; Sychrov; event management
Thesis title: Organization of weddings on cultural heritage in private and public ownership on the example of chateaus Jemniště and Sychrov
Author: Marešová, Karolína
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kouba, Vojtěch
Opponents: Tyslová, Irena
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis monitors and compares the approach to the organization of weddings on two chateaus with different forms of ownership. The work outlines the individual elements of weddings, including the legal requirements that are necessary for valid marriage in the Czech Republic. The current offer of chateaus, which provide their premises for weddings, is also monitored. The aim of this work is to identify the main differences in the approach to the organization of weddings between private and public chateaus. The research took the form of interviews with people who are engaged in the organization of weddings at the examined chateaus. The view of the offered services is then also evaluated by the potential customer using the 4C marketing mix.
Keywords: event management; Sychrov; economy of cultural heritage; wedding; Jemniště

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 2. 2021
Date of submission: 11. 5. 2021
Date of defense: 17. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/76782/podrobnosti

Files for download

    Last update: