Museum Branding: Study case of National Gallery Prague, House of Arts Brno and the Gallery of West Bohemia

Thesis title: Muzeum branding: případové studie Národní galerie Praha, Dům umění Brno a Západočeskou galerii v Plzni
Author: Doubková, Barbora
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Prokůpek, Marek
Opponents: Horňáková, Lucia
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku brandingu muzeí umění. Cílem práce je porovnat přístupy k brandingu vybraných uměleckých institucí. Teoretická část definuje základní terminologii značky, vizuálního stylu a brandingu obecně. Tyto pojmy se dále specifikují na sektor muzeí umění. V praktické části jsou tyto znalosti aplikovány v případových studií tří muzeí, a to Národní galerie Praha, Domu umění města Brna a Západočeské galerie v Plzni. V práci je analyzována jejich koncepce brandingu, zabývá se vývojem vizuálního stylu v průběhu let a na základě získaných informací je provedena komparace těchto institucí. Práce pomocí kvalitativního výzkumu odkrývá přístupy k brandingu, využití jeho nástrojů a roli značky v rámci zkoumaných institucí.
Keywords: Západočeská galerie v Plzni; Národní Galerie Praha; Dům umění města Brna; muzeum branding; značka; branding; vizuální identita
Thesis title: Museum Branding: Study case of National Gallery Prague, House of Arts Brno and the Gallery of West Bohemia
Author: Doubková, Barbora
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Prokůpek, Marek
Opponents: Horňáková, Lucia
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis focuses on the branding of art museums. The aim of the paper is to compare approaches to branding of selected art institutions. The theoretical part defines the basic terminology of the brand, visual style and branding in general. These terms are further focused on the art museum sector. In the practical part, this knowledge is applied in case studies of three museums, namely the National Gallery in Prague, the House of Arts of the City of Brno and the Gallery of West Bohemia in Pilsen. The thesis analyses their branding concept, deals with the development of visual style over the years and, based on the information obtained, these institutions are compared. Through the qualitative research the thesis reveals approaches to branding, the use of its tools and the role of the brand within the researched institutions.
Keywords: visual identity; National Gallery Prague; Gallery of West Bohemia; brand; House of Arts Brno; branding; brand

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 11. 2020
Date of submission: 12. 5. 2021
Date of defense: 23. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/76309/podrobnosti

Files for download

    Last update: