Analysis of social media and its usage for marketing purposes at L’Oréal Paris

Thesis title: Analýza sociálních sítí a jejich využití pro marketingové účely ve společnosti L’oreal Paris
Author: Trinhová, Kieu Anh
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Kolouchová, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce je zaměřena na analýzu sociálních sítí a jejich využití pro marketingové účely. Je zde zkoumáno, za jakým účelem jsou dnes využívány sociální sítě. Struktura práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části jsou charakterizovány pojmy internetový marketing, marketing a sociální sítě. Poznatky z těchto pojmů jsou poté aplikovány na značku L’Oréal Paris v praktické části, která je realizována na základě kvantitativního výzkumu, a obsahuje jak primární, tak i sekundární data. Nejprve je zde představena značka L’Oréal a poté i L’Oréal Paris a její využití sociálních sítí. V této práci jsou dále představeny i ostatní konkurenční značky z tohoto odvětví a jejich působení na sociálních sítích. Následně je L’Oréal Paris porovnána s těmito konkurenčními značkami. Cílem této bakalářské práce je analyzovat, jaké sociální sítě společnost využívá, zda jsou využívány efektivně a následné doporučení pro budoucí rozvoj značky L’Oréal Paris na základě výsledků analýz.
Keywords: marketing; sociální sítě; L’Oréal Paris; internetový marketing
Thesis title: Analysis of social media and its usage for marketing purposes at L’Oréal Paris
Author: Trinhová, Kieu Anh
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Kolouchová, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis is focused on the analysis of social media and its usage for marketing purposes. The reason behind the usage of social media nowadays is analysed in this thesis and how successful companies are on their social media. The structure of the thesis is made of the theoretical and practical part. The terms such as internet marketing, marketing and social media are described in the theoretical part. The knowledge from these terms is then applied on the brand L’Oréal Paris in the practical part, which is based on the quantitative research and includes primary as well as secondary data. First, the brand L’Oréal is introduced, following by the introduction of L’Oréal Paris and their usage of social media. Then the competitive brands and their usage of social media are also introduced and compared to L’Oréal Paris afterwards. The aim of the thesis is to analyse which social media the company uses, whether it is used effectively and lastly to provide recommendations for the future development of the brand L’Oréal Paris based on the results from the analysis.
Keywords: internet marketing; marketing; social media; L’Oréal Paris

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 1. 2021
Date of submission: 11. 5. 2021
Date of defense: 26. 5. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/76307/podrobnosti

Files for download

    Last update: