Success factors of sports crowdfunding campaigns in the Czech Republic

Thesis title: Faktory úspěchu crowdfundingových kampaní v oblasti sportu v ČR
Author: Pleskačová, Hana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Svobodová, Ivana
Opponents: Mísař, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je pomocí kvalitativního výzkumu najít společné prvky úspěšných českých crowdfundingových kampaní v oblasti sportu a u těchto kampaní analyzovat faktory, které mají významný vliv na úspěch kampaně v této oblasti. Přínosem práce je analýza specifické formy crowdfundingu, která zatím nebyla moc prozkoumána. Vytvořené otázky se snaží prostřednictvím vedených rozhovorů zjistit faktory, které jsou důležité pro úspěšnost sportovních odměnových crowdfundingových kampaní. Z analýzy rozhovorů bylo zjištěno sedm faktorů, kterými jsou dobře propracovaný plán, dostatek času na předkampaň, člověk starající se o průběh kampaně, dobře stanovená cílová částka, síla dříve vytvořené komunity, dostatečná komunikace s veřejností, různorodost a řízení odměn a správné načasování kampaně. Výsledky analýzy mohou posloužit potenciálním tvůrcům sportovních crowdfundingových kampaní na Hithitu, nebo jako zdroj pro další výzkum.
Keywords: odměnový crowdfunding; sportovní projekty; Crowdfunding; Hithit; Železná koule
Thesis title: Success factors of sports crowdfunding campaigns in the Czech Republic
Author: Pleskačová, Hana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Svobodová, Ivana
Opponents: Mísař, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis aims to find factors that successful sports crowdfunding campaigns have in common and analyse such factors that impact the success of a campaign in this field. The added value of this work is in an analysis of a specific form of crowdfunding, which has not yet been sufficiently researched. Created questions attempt to find out which factors are important for the success of reward-based crowdfunding campaigns in sport through structured interviews. The output of the structured interviews is seven factors, namely a well-developed plan, enough time for the pre-campaign, a person dedicated to running the campaign, well-set funding goal, the strength of previously built community, good public relations, variety and reward management, and well-timed campaign. The results of this analysis can help potential sport crowdfunding campaign creators on the Hithit platform or as a source for future research.
Keywords: reward-based crowdfunding; Crowdfunding; sports projects; Hithit; Železná koule

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 1. 2021
Date of submission: 11. 5. 2021
Date of defense: 28. 5. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/75958/podrobnosti

Files for download

    Last update: