Strategical analysis of the company Einhell-UNICORE s.r.o

Thesis title: Strategická analýza vybraného podniku Einhell-UNICORE s.r.o
Author: Haak, Tomáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Sieber, Patrik
Opponents: Boukal, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je pomocí strategické analýzy sestavit návrhy, doporučení a řešení na míru pro společnost Einhell-UNICORE. Součástí je také zjištění kritických oblastí a nalezení jejich řešení.V teoretické pasáži jsou popsány jednotlivé části, z kterých se strategická analýza sestává. V praktické pasáži jsou pak tyto části analyzovány z hlediska podniku, tedy jeho mikrookolí, makrookolí a nakonec analýza SWOT. V rámci mikrookolí je velmi důležitým nástrojem analýza a charakteristika odvětví a konkurence. K zjištění aktuální situace podniku se využívá nástroj Porterův model 5 sil. Na základě získaných poznatků je navrženo vhodné řešení aktuální situace podniku (kritické hrozby, příležitosti, silné a slabé stránky).
Keywords: Strategická analýza podniku; analýza konkurence; SWOT analýza
Thesis title: Strategical analysis of the company Einhell-UNICORE s.r.o
Author: Haak, Tomáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sieber, Patrik
Opponents: Boukal, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of this bachelor thesis is with help of strategical analysis construct best advices and suggestions for the Einhell-UNICORE company. Part of it is also to find out its critical areas and their solutions. In the theoretical part are described each segments which the strategical analysis consists of. In practical part these segments are analyzed from the company’s point of view. Analysis such as microenvironment, macroenvirnoment and at the end SWOT analysis. Important tool in order to make successful microenvironmental analysis is competition and industry characteristics. Tool to find out the company’s situation is for example Porter’s model of 5 strenghts. Based upon the results is proposed a solution to the company (critical threads, opportunities, strenghts and weaknesses)
Keywords: Strategical analysis of the company; competition analysis; SWOT analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 1. 2021
Date of submission: 11. 5. 2021
Date of defense: 4. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/75879/podrobnosti

Files for download

    Last update: