The use of social media marketing tools for start-up growth (Glasino.cz)

Thesis title: Využití nástrojů social media marketingu pro start-up Glasino.cz
Author: Pejša, Tomáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Andera, Michal
Opponents: Hrečka, Marek
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá využitím metod influencer marketingu a placených reklam na sociálních sítích pro růst začínajícího e-shopu Glasino.cz. Zkoumá, který z těchto dvou nástrojů je pro růst e-shopu efektivnější a v jakých případech. Práce by měla objasnit, zda se pro začínající sklářský start-up influencer marketing vyplatí ve srovnání s klasickými reklamami na sociálních sítích.. Praktická část pak popisuje klasické reklamní kampaně a influencer kampaň, které byly v rámci této diplomové práce realizovány. V závěru práce je popsáno, jak může influencer marketing v porovnání s placenými reklamami na sociálních sítích ovlivnit růst začínajícího e-shopu. Výsledkem je, že pro růst e-shopu je nejefektivnější cestou využití kombinace obou těchto metod. Pro šíření povědomí a návštěvnost webu je efektivnější klasická placená reklama, zatímco pro zaujetí fanoušků, dlouhodobé budování značky a zprostředkování nákupů je výhodnější influencer marketing.
Keywords: social media marketing; influencer marketing; placená reklama na sociálních sítích; růst start-upu; start-up
Thesis title: The use of social media marketing tools for start-up growth (Glasino.cz)
Author: Pejša, Tomáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Andera, Michal
Opponents: Hrečka, Marek
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis focuses on using influencer marketing methods and social network paid ads for a growth of an e-shop Glasino.cz which has been newly set up. It compares which of these tools are more effective for an e-shop growth in different aspects. This thesis should clarify if it is worth it to use influencer marketing for a start-up in glass industry in comparison with paid social media ads. A practical part describes an impact of real paid campaigns on social media and an influencer campaign to the e-shop growth. As a conclusion there is explored, that the most effective way how to use these two tools is a combination of them. For an awareness growth and to find new web site visitors is better to use traditional paid ads, however, to reach the best engagement, long-term brand building and purchases is an influencer marketing more effective.
Keywords: start-up; influencer marketing; social media paid ads; social media marketing; start-up growth

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 1. 2021
Date of submission: 11. 5. 2021
Date of defense: 31. 5. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/75868/podrobnosti

Files for download

    Last update: