Marketing plan of contributory organisation Planetarium Praha

Thesis title: Návrh marketingového plánu příspěvkové organizace Planetárium Praha
Author: Šedivá, Michaela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Šimoňáková, Dominika
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce bylo zanalyzovat marketingovou strategii příspěvkové organizace Planetárium Praha a následně navrhnout potřebné změny a doporučení v marketingovém plánu. Organizace se pohybuje v oblasti poskytování služeb a jejím hlavním účelem je vzdělávání a zábava. Teoretická část se zaměřuje na popis a vysvětlení pojmů a metod souvisejících s vytvářením marketingového plánu. V praktické části jsou tyto metody využity v rámci situační analýzy prostředí, která zahrnuje PEST analýzu, Porterovu analýzu 5 sil a SWOT analýzu, a analýzu marketingového mixu. Na základě výstupů z těchto analýz a výsledků vlastního marketingového výzkumu jsou na konci práce navržena doporučení pro vylepšení marketingové strategie.
Keywords: marketing služeb; planetárium; marketingová analýza; marketingový mix
Thesis title: Marketing plan of contributory organisation Planetarium Praha
Author: Šedivá, Michaela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Šimoňáková, Dominika
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis was to analyse the marketing strategy of the contributory organization Planetarium Praha and then propose the necessary changes and recommendations in the marketing plan. The organization operates in the field of service provision and its main purpose is education and entertainment. The theoretical part focuses on the description and explanation of concepts and methods related to creating a marketing plan. In the practical part, these methods are used in the situational analysis of the environment, which includes PEST analysis, Porter's 5 forces analysis and SWOT analysis, and then the analysis of the marketing mix. Based on the outputs of these analyses and the results of my own marketing research, recommendations for improving the marketing strategy are proposed at the end of this work.
Keywords: marketing mix; service marketing; planetarium; marketing analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 12. 2020
Date of submission: 11. 5. 2021
Date of defense: 26. 5. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/75520/podrobnosti

Files for download

    Last update: