Media Strategy Proposal for Brand Don Peppe

Thesis title: Návrh mediální strategie pro značku Don Peppe
Author: Hrochová, Kateřina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Ryšavý, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Ústředním tématem diplomové práce je popis mediálního trhu a strategie plánování médií. Hlavním cílem práce je konkrétní návrh mediální strategie pro značku Don Peppe na rok 2022, která je rozpracována do podrobného mediaplánu. V teoretické části jsou podrobně rozebrána hlavní média a možnosti jejich využití v mediální komunikaci. Zároveň je popsán i český mediální trh, včetně konzumace médií českou společností a specifika jednotlivých dodavatelů médií. Poslední část teoretické části je věnována mediálnímu plánování a výběru médií. Výzkumná část práce se zakládá na získání a analýze dat z několika placených zdrojů (MML-TGI, ATO, AdIntel) potřebných pro mediální plánování. Výsledkem analýz je specifikace cílové skupiny, mediálního chování a celková charakteristika trhu mražených pizz, jako podkategorie mražených hotových jídel. Z těchto výstupů je navržena mediální strategie na základě principu 3R a detailní mediální plány ve třech úrovních předpokládaného mediálního rozpočtu.
Keywords: Mediální strategie; Mediální plánování; Mražená pizza; Média
Thesis title: Media Strategy Proposal for Brand Don Peppe
Author: Hrochová, Kateřina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Ryšavý, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this diploma thesis is a description of media market and media planning strategy. The main goal is specific proposal of a media strategy for the Don Peppe brand for year 2022, which is developed into a detailed media plan. The theoretical part discusses in detail the main media and the possibilities of their use in media communication. At the same time, the Czech media market is described, including the consumption of media by Czech society and the specifics of individual media suppliers operating on Czech market. The last part of theoretical part is dedicated to media planning and media selection. The research part is based on acquisition and analysis of data from several paid sources (MML-TGI, TO, AdIntel) needed for media planning. The result of analysis is the specification of the targeting group, media behavior and overall characteristics of the frozen pizza market, as a subcategory of frozen ready meals. Based on those outputs, is developed media strategy based on the 3R principle and detailed media plans at three levels anticipated media budget.
Keywords: Frozen Pizza; Media Planning; Media; Media Strategy

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 11. 2020
Date of submission: 11. 5. 2021
Date of defense: 8. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/75517/podrobnosti

Files for download

    Last update: