Analysis of the strategy of the chosen company (Sonnentor s.r.o.)

Thesis title: Analýza strategie vybrané organizace (Sonnentor s.r.o.)
Author: Mitterwaldová, Klára
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Boukal, Petr
Opponents: Špička, Jindřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je určit klíčové faktory ovlivňující strategickou pozici podniku Sonnentor s.r.o. prostřednictvím vybraných metod strategické analýzy. Identifikovat tedy příležitosti, hrozby, silné a slabé stránky a následně zhodnotit nejen současnou situaci, ve které se společnost nachází, ale také se podívat na její možný budoucí vývoj. Důvodem provedení strategické analýzy je růst zájmu o organické čaje a zvyšující se konkurence v odvětví. Tato práce bude hledat odpovědi například na následující otázky: Co stojí za dosavadním úspěchem společnosti? Je tento úspěch udržitelný? Je vhodná doba na rozšíření areálu a otevření nových prodejen? Jak pandemie koronaviru může ovlivnit spotřebu organických produktů? Na základě poznatků budou sestaveny návrhy a doporučení pro budoucí chování společnosti.
Keywords: Strategická analýza; PESTLE analýza; Porterův model pěti sil; SWOT analýza; VRIO analýza; charakteristika odvětví
Thesis title: Analysis of the strategy of the chosen company (Sonnentor s.r.o.)
Author: Mitterwaldová, Klára
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Boukal, Petr
Opponents: Špička, Jindřich
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this work is to determine the key factors which affect the strategic position of the company Sonnentor s.r.o. through selected methods of strategic analysis. Therefore, opportunities, threats, strengths and weaknesses will be identified. Moreover, not only the current situation in which the company finds itself, but also look at its possible future direction will be evaluated. The reason for conducting the strategic analysis is the growing interest in organic tea and growing competition in the industry. This work will seek answers to the following questions, for example: What is behind the company's success so far? Is this success sustainable? Is it a good time to expand the complex and open new stores? How can a coronavirus pandemic affect the consumption of organic products? Based on the findings, proposals and recommendations for the future behavior of the company will be made.
Keywords: Strategic analysis; PESTLE analysis; SWOT analysis; VRIO analysis; industry characteristics; Porter´s five forces analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 11. 2020
Date of submission: 11. 5. 2021
Date of defense: 7. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/74964/podrobnosti

Files for download

    Last update: