Marketing research of customer satisfaction in beauty salon Goddess

Thesis title: Výzkum spokojenosti zákazníků beauty salonu Goddess
Author: Tuniakina, Polina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Borovská, Dagmar
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je zjistit zákaznickou spokojenost se službami salonu Goddess, pomocí korelační analýzy určit faktory, které mají nejsilnější vliv na celkovou spokojenost, a odpovědět na stanovené výzkumné otázky. Hlavní metodou kvalitativního výzkumu je osobní rozhovor s jednou z majitelek firmy, jehož prostřednictvím byly zjištěny potřebné informace pro průzkum ohledně provozovaní salonu. Pro kvantitativní výzkum bylo provedeno šetření formou online dotazování na základě klientské báze salonu. Celkem se dotazování zúčastnilo 108 respondentů, kteří tvoří výběrový soubor. Výzkum určil celkovou zákaznickou spokojenost, která v průměru činí 1,36 z 5. Vysoce hodnocenými faktory silně ovlivňujícími celkovou spokojenost jsou kvalita a cena služeb. Naopak faktorem s nejnižším průměrným hodnocením, ale zároveň vysokým vlivem na celkovou spokojenost je ochota a zdvořilost personálu.
Keywords: zákaznická spokojenost; měření spokojenosti; marketing služeb; marketingový výzkum; dotazníkové šetření; Goddess
Thesis title: Marketing research of customer satisfaction in beauty salon Goddess
Author: Tuniakina, Polina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Borovská, Dagmar
Thesis language: Česky
Abstract:
The main purpose of this bachelor thesis is determination of customer satisfaction with services in beauty salon Goddess. Further aims are identification of interrelation between individual factors and overall customer satisfaction by using correlation analyze and answering established research questions. The main method of qualitative research is a personal interview with one of the company owners which helped to obtain needed information about managing of the salon. For a quantitative study, survey was conducted in online form on salon customer base. An amount of 108 respondents took part in the survey who present the selection. Overall customer satisfaction is 1,36 out of 5 in average as research identified. The services quality and price have the hugest impact that influence overall customer satisfaction. On the contrary, the factor with the lowest average score but at the same time large influence on total customer satisfaction is willingness and politeness of staff.
Keywords: customer satisfaction; service marketing; marketing research; questionnaire survey; Goddess; satisfaction measurement

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 11. 2020
Date of submission: 11. 5. 2021
Date of defense: 26. 5. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/74960/podrobnosti

Files for download

    Last update: