Customer Satisfaction Research of Realpad Software LTD

Thesis title: Výzkum zákaznické spokojenosti společnosti Realpad Software LTD
Author: Brnová, Karolína
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Dvořáková, Michaela
Opponents: Ptáček, Roman
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá výzkumem zákaznické spokojenosti společnosti Realpad Software LTD. Výzkum byl zaměřen na hlavní produkt společnosti, kterým je CRM systém. Společnost působí na B2B trhu, jejími zákazníci jsou realitní developeři. V rámci výzkumu byli osloveni uživatelé systému s cílem najít faktory, které uživatelé považují za důležité a zároveň u nich vykazují nízké hodnoty spokojenosti. Faktory, které byly zahrnuty v dotazníku byly vybrány na základě teoretické části. Dále byly určeny výzkumné otázky, které byly zodpovězeny pomocí primárního výzkumu. Byla vybrána kvantitativní metoda, konkrétně vyčerpávající dotazníkové šetření. Na základě úrovně spokojenosti a důležitosti byly určeny faktory, na které by se společnost měla primárně zaměřit. Dále byla navrhnuta doporučení pro společnost, jak zákaznickou spokojenost zvýšit. Závěrem jsou dodány konkrétní návrhy od uživatelů na vylepšení produktu.
Keywords: technologická společnost; zákaznická spokojenost; marketingový výzkum; CRM systém; B2B trh
Thesis title: Customer Satisfaction Research of Realpad Software LTD
Author: Brnová, Karolína
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Dvořáková, Michaela
Opponents: Ptáček, Roman
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is a research of customer satisfaction of the company Realpad Software LTD. The research was focused on the company's main product, which is a CRM system. The company operates in the B2B market, its customers are real estate developers. In the research were addressed the users of the system in order to find factors that users consider important and at the same time show low levels of satisfaction. The factors that were included in the questionnaire were selected on the basis of the theoretical part. The research questions were answered using primary research. The author of this thesis chose a quantitative method – a questionnaire survey. Based on the level of satisfaction and importance, factors were identified on which the company should focus primarily. Recommendations for the company were also proposed on how to increase customer satisfaction. Finally, specific suggestions from users for product improvement are provided.
Keywords: customer satisfaction; marketing research; CRM system; B2B market; technology company

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 10. 2020
Date of submission: 12. 5. 2021
Date of defense: 26. 5. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/74933/podrobnosti

Files for download

    Last update: