Strategic analysis of the company PRADA Czech Republic s. r. o

Thesis title: Strategická analýza společnosti PRADA Czech Republic s. r. o
Author: Kudryavtseva, Maria
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Smrčka, Luboš
Opponents: Schönfeld, Jaroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá strategickou analýzou společnosti PRADA Czech Republic s.r.o. Cílem práce je vyhodnotit současný stav společnosti PRADA Czech Republic s.r.o. s ohledem na aktuální situaci ve světě pomocí identifikace jejích silných a slabých stránek a také příležitostí a hrozeb plynoucích z odvětví, ve kterém působí, a na základě výsledků analýzy navrhnout strategická doporučení pro zmírnění negativního dopadu pandemie viru COVID-19 na společnost a také kroky pro její další růst a úspěšný rozvoj na území České republiky. V teoretické části práce je vymezena základní terminologie a metodické postupy, které jsou následně aplikovány v praktické části práce. Pro analýzu okolí jsou v práci použity vybrané nástroje strategické analýzy, mezi které patří PESTEL analýza, Porterův model pěti sil, analýza odvětví a analýza konkurence. Vnitřní zdroje společnosti jsou analyzovány pomocí VRIO a finanční analýzy. K syntéze výsledků jednotlivých analýz je použita SWOT analýza. Práce by měla být přínosná především pro mateřskou společnost a vedení společnosti.
Keywords: Strategie; luxusní oděvní a obuvní průmysl; strategická analýza; PESTEL analýza; Porterův model pěti sil
Thesis title: Strategic analysis of the company PRADA Czech Republic s. r. o
Author: Kudryavtseva, Maria
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Smrčka, Luboš
Opponents: Schönfeld, Jaroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor’s thesis focuses on strategic analysis of the company PRADA Czech Republic s.r.o. The aim of this thesis is to evaluate the current state of the company PRADA Czech Republic s.r.o. with regard to the current situation in the world by identifying the company’s strengths and weaknesses as well as opportunities and threats posed by the industry where it operates, and based on the analysis’s results to propose strategic recommendations that will help to mitigate the negative impact of the current COVID-19 pandemic on the company and that will help the company to successfully grow and develop in the Czech Republic. The theoretical part of the thesis defines the basic terminology and methods of strategic analysis that are later applied in the practical part of the work. Selected tools of the strategic analysis that are used for the analysis of the company’s environment include PESTEL analysis, Porter’s five forces model, industry analysis and competitor analysis. The company’s resources are analyzed using VRIO and financial analyses. SWOT analysis is used to synthesize all of the findings. This thesis should be beneficial primarily for the parent company and the company’s management.
Keywords: luxury apparel and footwear industry; Strategy; Porter’s five forces model; PESTEL analysis; strategic analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 9. 2020
Date of submission: 11. 5. 2021
Date of defense: 1. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/74063/podrobnosti

Files for download

    Last update: