Optimization of Communication Mix Based on ROI

Thesis title: Optimalizace komunikačního mixu na základě ROI
Author: Melíšek, Tadeáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Paclík, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá optimalizací komunikačního mixu z hlediska výkonnosti online marketingových kanálů. Cílem práce je vyhodnotit, které online marketingové nástroje pracují s nejvyšší návratností. V závěru jsou formulovány konkrétní kroky, jak zvýšit návratnost finančních prostředků investovaných do online komunikační strategie. Ty vycházejí z údajů z Google Analytics a dotazníkového šetření u více než 220 respondentů.
Keywords: Online marketing; ROI; PPC reklama; webová analytika
Thesis title: Optimization of Communication Mix Based on ROI
Author: Melíšek, Tadeáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Paclík, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis deals with the communication mix optimization from the view of the performance of online marketing channels. The thesis aims to evaluate which online marketing tool works with the highest return. In the conclusion, there are concrete steps defined on how to increase the return of financial assets invested in online communication strategy. Those are based on data from Google Analytics and from a questionnaire survey with more than 220 respondents.
Keywords: Online marketing; PPC advertisement; return on investment; web analytics

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 6. 2020
Date of submission: 11. 5. 2021
Date of defense: 31. 5. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/73711/podrobnosti

Files for download

    Last update: