Sustainable Fashion as a Opportunity: Asserting Alternatives to Fast Fashion

Thesis title: Udržitelná móda jako příležitost: prosazování alternativ k fast fashion
Author: Režňáková, Nikola
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Čada, Karel
Opponents: Gašková, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá případovou studií pěti konkrétních módních značek, a to Batohama, Flam Label, ToByŠlo, Vaneš fashion a Venna studio. V teoretické části autorka zmiňuje fast fashion a její negativní dopady na planetu i člověka, dále představuje udržitelnou módu a udržitelné a etické nakupování, jako šetrnější a ekologičtější variantu. V praktické části za pomoci kvalitativního výzkumu autorka analyzuje konkrétní značky a zajímá se o jejich překážky v podnikání, ceny a veškeré udržitelné kroky, které následují a zda slouží jako vhodná alternativa k nakupování v řetězcích fast fashion. Na závěr autorka navrhuje vlastní doporučení, díky kterému by značky mohly oslovit ještě širší publikum.
Keywords: móda; udržitelná móda; ToByŠlo; Vaneš fashion; fast fashion; greenwashing; udržitelné nakupování; Batohama; Flam Label; Venna studio
Thesis title: Sustainable Fashion as a Opportunity: Asserting Alternatives to Fast Fashion
Author: Režňáková, Nikola
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Čada, Karel
Opponents: Gašková, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis contains a case study of five specific fashion brands, those being Batohama, Flam Label, Vaneš fashion, ToByŠlo, Venna studio. In the theoretical part the author describes fast fashion and its negative impacts on the planet and people, next she introduces sustainable fashion and sustainable and ethical shopping as a eco-friendly alternative. In the practical part the author analyzes above mentioned fashion brands using methods of qualitative research, focusing on bussiness obstacles, prizing, all of the steps towards sustainability that are incorporated and undertaken and whether or not they serve as a suitable alternative to shopping in fast fashion chains. Finally the author suggests her own recommendation, implementing which fashion brands could acquire wider groups of buyers.
Keywords: fast fashion; fashion; sustainable fashion; , green-washing; , sustainable shopping; Flam Label; ToByŠlo; Vaneš fashion; Venna studio; Batohama

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 11. 2020
Date of submission: 12. 5. 2021
Date of defense: 15. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/76967/podrobnosti

Files for download

    Last update: