Strategic analysis of options for increasing revenues and finding new markets for company Marlenka International, s. r. o

Thesis title: Analýza možností pro zvýšení tržeb a nalezení nových trhů společnosti Marlenka International, s. r. o
Author: Skopal, Michal
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Boukal, Petr
Opponents: Neumaierová, Inka
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je zjistit jaké faktory ovlivňují postavení podniku Marlenka International, s. r. o. a jeho budoucí vývoj na trhu za účelem zvýšení tržeb. Teoretická část práce se věnuje seznámení se společností Marlenka International, s. r. o. Součástí je úvod do analýzy vnějšího prostředí a Porterova modelu 5 sil. Praktická část se věnuje analýze vnějšího prostředí, jaké hrozby a příležitosti mohou ohrozit společnost na trhu. Proto použijeme i vnější analýzu makrookolí s pomocí PESTL analýzy. Zaměříme se na politické, legislativní, ekonomické, sociální a technologické faktory. Pomocí vnější analýzy mikrookolí se zaměříme na stávající konkurenty, potenciální konkurenty, dodavatelé, odběratelé a substituty. Zpracovaná data a informace poté prezentujeme ve SWOT analýze ve formě hrozeb a příležitostí. Závěrem doporučíme jakým směrem by se podnik měl vydat.
Keywords: strategická analýza; SWOT analýza; analýza vnějšího prostředí; Marlenka
Thesis title: Strategic analysis of options for increasing revenues and finding new markets for company Marlenka International, s. r. o
Author: Skopal, Michal
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Boukal, Petr
Opponents: Neumaierová, Inka
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the bachelor thesis is to find out what factors influence the position of the company Marlenka International, s. r. o. and its future development on the market in order to increase revenues. The theoretical part of the thesis is devoted to acquaintance with the company Marlenka International, s. r. o. It includes an introduction to the analysis of the external environment and Porter's model of 5 forces. The practical part is devoted to the analysis of the external environment, what threats and opportunities may threaten company in the market. Therefore, we will also use external analysis of macroenvironment with the help of PESTL analysis. We will focus on political, legislative, economic, social and technological factors. Using external microenvironment analysis, we will focus on existing competitors, potential competitors, suppliers, customers and substitutes. Processed data and information will be presented in a SWOT analysis in the form of threats and opportunities. Finally, we recommend which direction the company should go.
Keywords: Strategic analysis; SWOT analysis; analysis of the external environment; Marlenka

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 2. 2021
Date of submission: 12. 5. 2021
Date of defense: 1. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/76368/podrobnosti

Files for download

    Last update: