Marketing plan proposal for Russian centre of Science and Culture

Thesis title: Návrh marketingového plánu Ruského střediska vědy a kultury
Author: Bugaeva, Aurika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Hucková, Barbara
Opponents: Grosman, Jakub
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je vytvoření marketingového plánu pro Ruské středisko vědy a kultury, který by pomohl přilákat cílovou skupinu mladších spotřebitelů českého původu na kulturní akce instituce. V teoreticko-metodologické části práce je stručně objasněn význam kulturních center a představeno Ruské středisko vědy a kultury. Následně je popsán proces marketingového plánování a vysvětleno užití metod výzkumu a sběru dat. Praktická část je zaměřena na samotnou tvorbu marketingového plánu za použití situační analýzy, SWOT analýzy, dotazníkového šetření a určení marketingových cílů, marketingové strategie a marketingového mixu. V práci je aplikován smíšený výzkum, použité metody zahrnují rozhovor s pracovníkem instituce pro získání interních informací, dotazníkové šetření a studium dokumentů, které se dále analyzují marketingovými nástroji.
Keywords: marketingový plán; Ruské středisko vědy a kultury; kulturní centrum
Thesis title: Marketing plan proposal for Russian centre of Science and Culture
Author: Bugaeva, Aurika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Hucková, Barbara
Opponents: Grosman, Jakub
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the bachelor's thesis is to create a marketing plan for the Russian Centre of Science and Culture, which would help attract the target group of younger consumers of Czech origin to the cultural events of the institution. The theoretical and methodological part of the work briefly explains the importance of cultural centres and introduces the Russian Centre of Science and Culture. Subsequently, the process of marketing planning is described, and the use of research and data collection methods is explained. The practical part is focused on the creation of a marketing plan using situation and SWOT analysis, questionnaire survey and determining marketing goals, marketing strategy and marketing mix. The mixed research is applied in the work, the methods used include an interview with an employee of the institution to obtain internal information, a questionnaire survey, and the study of documents, which are further analysed by marketing tools.
Keywords: marketing plan; cultural centre; Russian Centre of Science and Culture

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 1. 2021
Date of submission: 12. 5. 2021
Date of defense: 16. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/75979/podrobnosti

Files for download

    Last update: