Proposal of marketing strategy of company Schrothovy léčebné lázně s.r.o

Thesis title: Návrh marketingové strategie podniku Schrothovy léčebné lázně a.s
Author: Nezvalová, Anna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Dvořáková, Michaela
Opponents: Hynek, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje zhodnocení a návrhu marketingové strategie pro podnik Schrothovy léčebné lázně s.r.o. Teoretická část seznamuje se základními pojmy marketingu, marketingové strategie a marketingového mixu a popisuje konkrétní části situační analýzy. Praktická část se věnuje vypracování situační analýzy, díky které je možné zhodnotit současný stav firmy na trhu a její pozici vzhledem ke konkurenci. Výstupy ze situační analýzy jsou shrnuty do SWOT analýzy. Na základě SWOT analýzy je vytvořen návrh marketingové strategie společnosti, jehož součástí je vytvoření marketingového mixu pro jednotlivé potencionální segmenty společnosti. Dále jsou definovány dílčí cíle, které podpoří marketingovou strategii Schrothových léčebných lázní s.r.o.
Keywords: Marketing; Marketingová strategie; PESTEL analýza; Porterův model 5 sil
Thesis title: Proposal of marketing strategy of company Schrothovy léčebné lázně s.r.o
Author: Nezvalová, Anna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Dvořáková, Michaela
Opponents: Hynek, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the topic of evaluation and proposal of a marketing strategy of the company Schrothovy léčebné lázně s.r.o. The theoretical part introduces the basic concepts of marketing, marketing strategy and marketing mix and describes specific parts of the situation analysis. The practical part is devoted to the elaboration of a situation analysis. Based on situation analysis, it is possible to evaluate the current state of the company on the market and its position in relation to the competition. The outputs from the situation analysis are summarized in a SWOT analysis. A SWOT analysis is used to create a proposal for the company's marketing strategy. Furthermore, partial goals are defined, which will support the marketing strategy of company Schrothovy léčebné lázně s.r.o.
Keywords: Marketing; Marketing strategy; PESTEL Analysis; 5 Forces Analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 1. 2021
Date of submission: 12. 5. 2021
Date of defense: 23. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/75835/podrobnosti

Files for download

    Last update: