An evaluation of the promotional campaigns of the selected brand

Thesis title: Vyhodnocení promočních kampaní vybrané značky
Author: Kuchaříková, Nikola
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Kovaříčková, Aneta
Thesis language: Česky
Abstract:
Na dermokosmetickém trhu je čím dál tím vyšší konkurence, některé značky se příliš neliší, a proto je zvolení správných promočních kampaní pro značku klíčové. Cílem této práce je proto vyhodnocení profitability a efektivnosti u vybraných kampaní a porovnat výsledky s tím, které ze zkoumaných kampaní vnímají spotřebitelé jako nejatraktivnější. Dalším cílem je, zjistit, jaké faktory jsou klíčové pro navýšení prodejů a upoutání pozornosti spotřebitelů (značka, cena, doporučení atd.). Práci tvoří teoretická část, která pojednává o marketingu lékárenských značek, vyhodnocování klíčových marketingových aktivit a o promočních kampaních. Metodologická část popisuje samotnou realizaci výzkumu a roli primárních a sekundárních dat. Praktická část představuje kosmetický trh a firmu L´Oréal. Dále navazuje vlastní výzkum skládající se z analýzy profitability a efektivnosti vybraných promočních kampaní, vyhodnocení dotazníkového šetření a individuálních rozhovorů. Práce je zakončena celkovým shrnutím a doporučením pro značku.
Keywords: efektivnost; lékárenské značky; dermokosmetika; profitabilita; návratnost investice; podpora prodeje; promoční kampaň
Thesis title: An evaluation of the promotional campaigns of the selected brand
Author: Kuchaříková, Nikola
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Kovaříčková, Aneta
Thesis language: Česky
Abstract:
The competition in the dermocosmetic market is growing. As some of the brands are very similar, choosing the right promotional campaigns for the brand is crucial. With this in mind, this work aims to evaluate the profitability and effectiveness of selected campaigns. A comparison of the results will also be provided, with the campaigns that are perceived by consumers as the most attractive. The final aim is to discover the factors that are key to increasing sales and attracting consumers’ attention e.g. brand, price, recommendations, etc. The work consists of a theoretical part, which explores the marketing of pharmaceutical brands, evaluation of key marketing activities, and promotional campaigns. The methodological part describes the actual implementation of research and the role of primary and secondary data. The practical part presents the cosmetic market and the company L´Oréal. This is followed by the research part, consisting of an analysis of profitability and the effectiveness of selected promotional campaigns, evaluation of a questionnaire survey, and individual interviews. The thesis concludes with a general summary and recommendations for the brand.
Keywords: pharmacy brands; profitability; promotional campaign; return on investment; efficiency; dermocosmetics; sales promotion

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 10. 2020
Date of submission: 12. 5. 2021
Date of defense: 1. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/75515/podrobnosti

Files for download

    Last update: