On-line Marketing Strategy of Key Cosmetics Brands in China

Thesis title: On-line Marketing Strategy of Key Cosmetics Brands in China
Author: Wang, Yihan
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Kolouchová, Daniela
Thesis language: English
Abstract:
The main objective of this thesis is to analyze, evaluate and compare the online marketing strategies of the key Chinese cosmetics brands((Perfect Diary, Florasis, Judydoll) in the Chinese market. Based on the primary research to identify the attitude of Chinese consumers towards the brands, propose feasible recommendations on online marketing strategies.
Keywords: Chinese cosmetics brands; online marketing strategy; online communication channels; consumer behavior; primary research
Thesis title: Strategie online marketingu klíčových značek kosmetiky v Číně
Author: Wang, Yihan
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Kolouchová, Daniela
Thesis language: English
Abstract:
Hlavním cílem této diplomové práce je analyzovat, vyhodnotit a porovnat online marketingové strategie klíčových čínských kosmetických značek (Perfect Diary, Florasis, Judydoll) na čínském trhu, na základě primárního výzkumu zjistit postoj čínských spotřebitelů k značky, navrhnout proveditelná doporučení ohledně online marketingových strategií.
Keywords: Čínské kosmetické značky; online marketingová strategie; online komunikační kanály; spotřebitelské chování; primární výzkum

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 11. 2020
Date of submission: 12. 5. 2021
Date of defense: 14. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/75469/podrobnosti

Files for download

    Last update: