Cultural and supporting events of the Světluška project as a marketing tool

Thesis title: Kulturní a podpůrné akce projektu Světluška jako marketingový nástroj
Author: Kovandová, Kateřina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Hucková, Barbara
Opponents: Kubaš, Mario
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce pojednává o marketingu neziskových organizací s následnou aplikací na Nadační fond Českého rozhlasu a jeho projekt Světluška. Cílem práce je zjistit, jak kulturní a podpůrné akce projektu Světluška ovlivňují oblast získávání nových dárců. V teoretické části je nastíněna problematika marketingu, marketingového mixu, marketingové komunikace a specifika marketingu v neziskových organizacích. V této části je také přiblížena teorie neziskového sektoru se zaměřením na nadace a nadační fondy. Praktická část pojednává o projektu Nadačního fondu Českého rozhlasu Světluška, jeho marketingové komunikaci a aktuálních projektech a akcích, které Světluška organizuje. Součástí praktické části je i vlastní dotazníkové šetření, které hodnotí, jak právě kulturní a podpůrné akce Světlušky ovlivňují oblast získávání nových dárců a jaké má veřejnost povědomí o tomto projektu. Samotný závěr je pak doplněn o návrhy a doporučení pro zlepšení marketingové komunikace projektu.
Keywords: nadační fond; Světluška; marketing; nadace; event marketing; Nadační fond Českého rozhlasu; marketingová komunikace; nezisková organizace
Thesis title: Cultural and supporting events of the Světluška project as a marketing tool
Author: Kovandová, Kateřina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Hucková, Barbara
Opponents: Kubaš, Mario
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor's thesis deals with the marketing of non-profit organizations with subsequent application to the Czech Radio Foundation and its project Světluška. The aim of the thesis is to find out how the cultural and supporting events of the Světluška project influence the area of attracting new donors. The theoretical part outlines the problems of marketing, marketing mix, marketing communication and the specifics of marketing in non-profit organizations. This part also introduces the theory of the non-profit sector with a focus on foundations and foundation funds. The practical part deals with the project of the Czech Radio Foundation called Světluška and its marketing communication and current projects and events that it organizes. Part of the practical part also includes its own questionnaire survey, which assesses how cultural and supporting events of Světluška project affect the area of attracting new donors and its consciousness in public. The conclusion includes suggestions and recommendations on how to improve activities in the marketing field.
Keywords: Světluška project; marketing communication; Czech Radio Foundation; marketing; event marketing; non-profit organization; foundation; foundation fund

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 10. 2020
Date of submission: 12. 5. 2021
Date of defense: 16. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/75198/podrobnosti

Files for download

    Last update: