Marketing strategy of publishing activities of Prague City Gallery

Thesis title: Marketingová strategie ediční činnosti Galerie hlavního města Prahy
Author: Bartošová, Věra
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Prokůpek, Marek
Opponents: Horňáková, Lucia
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje marketingové strategii ediční činnosti Galerie hlavního města Prahy. Galerie je považována za jednu z nejvýznamnějších galerií nejenom v Praze, ale i v celé České republice. Cílem práce je provedení výzkumné studie a následné vytvoření evaluace vhodnosti stávající marketingové strategie ediční činnosti. Teoretická část se zabývá marketingem, marketingovou strategií a marketingovým mixem. Posléze je jejich význam specifikován do oblasti muzeí a muzeí umění. Předmětem výzkumu je Galerie hlavního města Prahy. Práce vychází z kvalitativního výzkumu založeného na polo-strukturovaných rozhovorech vedených se zástupci galerie, z vlastních zkušeností načerpaných během absolvované stáže v galerii a benchmarkingu. Na základě těchto dat vychází zhodnocení marketingové strategie a následné doporučení pro zlepšení stávajících marketingových aktivit.
Keywords: marketingová strategie; marketingový mix; muzejní marketing; Galerie hlavního města Prahy ; marketing
Thesis title: Marketing strategy of publishing activities of Prague City Gallery
Author: Bartošová, Věra
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Prokůpek, Marek
Opponents: Horňáková, Lucia
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis concerns itself with a marketing strategy of publishing activities of Prague City Gallery. This gallery is considered one of the most significant galleries not only in Prague but in the whole Czech Republic. The main focus of this thesis is to perform a research study and to create an evaluation of the current marketing strategy of publishing activities. The theoretical part describes marketing, marketing strategy and marketing mix. Afterward, these topics are specified in the field of museums and art museums. The subject of the research is Prague City Gallery. The thesis proceeds from qualitative research based on semi-structured interviews conducted with representatives of the gallery, from personal experience gained during the internship in the gallery and benchmarking. Based on these current data and an evaluation of the marketing strategy, suggestions for improvement of the marketing strategy are proposed.
Keywords: marketing strategy; Prague City Gallery; marketing; marketing mix; museum marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 10. 2020
Date of submission: 12. 5. 2021
Date of defense: 23. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/74843/podrobnosti

Files for download

    Last update: