Strategic analysis of the business environment of Rupa, spol s r.o

Thesis title: Strategická analýza
Author: Kochová, Karolína
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Krause, Josef
Opponents: Kubíčková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá analýzou okolí společnosti Rupa, spol s r.o. Jejím cílem je navrhnout konkrétní opatření ke zvýšení podílu vlastních produktových řad společnosti Rupa na trhu tyčinek v České republice. Teoretická část vysvětluje základní pojmy strategické analýzy a popisuje metodiku PESTLE analýzy, analýzy vybraných základních charakteristik odvětví, Porterův model pěti sil a Mapu konkurenčních skupin. Praktická část obsahuje analýzu makrookolí a mikrookolí společnosti Rupa. Výsledkem bakalářské práce jsou konkrétní navržená opatření v oblasti marketingu společnosti, která se týkají reklamy na Facebooku, Instagramu a Youtube, navázání spolupráce s foodblogery, využití samplingu, marketingu v místě prodeje např. v podobě stojanů, positioningu společnosti (česká společnost s 25letou tradicí a zajímavou historií), positioningu produktů společnosti (“zdravý“, “bez…“, přírodní), a společenská odpovědnost firmy (výroba zdravých a kvalitních výrobků, udržitelné obaly, udržitelné zdroje, podpora sportovních družstev).
Keywords: Strategická analýza; Porterův model pěti sil; Mapa konkurenčních skupin
Thesis title: Strategic analysis of the business environment of Rupa, spol s r.o
Author: Kochová, Karolína
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Krause, Josef
Opponents: Kubíčková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis elaborates the strategic analysis of the business environment of the company Rupa, spol s r.o. The aim of the thesis is to increase market share of Rupa's product lines in the snack bars market in the Czech republic. The theoretical part defines basic terminology and describes the methodology of PESTLE analysis, Porter’s five forces model, analysis of selected basic characteristics of the industry, Map of strategic groups. Strategic analysis of the business environment of Rupa, spol s r.o. The result of bachelor thesis are specific proposed measures in the field of company marketing, those are: advertisements on Facebook, Instagram, Youtube, collaborations with Foodbloggers, sampling, POP/POS marketing f.e. rack, company positioning (Rupa is a traditional Czech company, with interesting history), product positioning (healthy, free from, natural), CSR (goals such as: production of high quality, healthy food, sustainable packaging, sustainable resourcing, support of sport’s team).
Keywords: Map of strategic groups; Porter's five forces analysis; Strategic analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 10. 2020
Date of submission: 12. 5. 2021
Date of defense: 8. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/74815/podrobnosti

Files for download

    Last update: