Online coaching from the perspective of Czech and Slovak coaches

Thesis title: Online koučing z pohľadu českých a slovenských koučov
Author: Čambálová, Lenka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Honsová, Pavlína
Opponents: Šilerová, Lenka
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práca sa venuje téme online koučingu, pričom jej cieľom je zistiť, aký majú k tejto forme koučingu postoj slovenskí a českí kouči, a aké sú ich doterajšie skúsenosti. V teoretickej časti sú zadefinované základné pojmy spojené s koučingom a zosumarizované doterajšie poznatky ohľadne online koučingu. Pre praktickú časť bol zvolený kvalitatívny výskum, ku ktorému sme pristupovali prostredníctvom metódy IPA (Interpretatívna Fenomenologická Analýza). Po vymedzení vzorky deviatich koučov zo Slovenska a Českej republiky, prebehli s respondentmi polo-štruktúrované hĺbkové rozhovory. Na základe analýzy získaných dát sme identifikovali päť kategórii, v rámci ktorých vznikli nové témy, ktoré v práci hlbšie analyzujeme. Vzniknuté kategórie boli: výhody online koučingu, prekážky online koučingu, rozdiely medzi online a osobným koučingom, budovanie vzťahu v online prostredí a online prostredie. Závery výskumu naznačujú, že celkový postoj koučov k online koučingu je pozitívny, no zároveň sa v rámci analýzy dát otvára niekoľko nových tém, hodných ďalšieho preskúmania.
Keywords: online koučing; koučing; kouč
Thesis title: Online koučování z pohledu koučů
Author: Čambálová, Lenka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Honsová, Pavlína
Opponents: Šilerová, Lenka
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práce se věnuje tématu online koučingu, přičemž jejím cílem je zjistit, jaký mají k této formě koučingu postoj slovenští a čeští koučové, a jaké jsou jejich dosavadní zkušenosti. V teoretické části jsou definovány základní pojmy spojené s koučinkem a jsou shrnuty dosavadní poznatky ohledně online koučinku. Pro praktickou část byl zvolen kvalitativní výzkum, ke kterému jsme přistupovali prostřednictvím metody IPA (Interpretativní fenomenologicka analýza). Po vymezení vzorku devíti koučů ze Slovenska a České republiky, proběhly s respondenty polo-strukturované hloubkové rozhovory. Na základě analýzy získaných dat jsme identifikovali pět kategorii, v rámci nichž vznikly nové téma, které v práci hlouběji analyzujeme. Vzniklé kategorie byly: výhody online koučingu, překážky online koučingu, rozdíly mezi online a osobním koučinkem, budování vztahu v online prostředí a online prostředí. Závěry výzkumu naznačují, že celkový postoj koučů k online koučinku je pozitivní, ale zároveň se v rámci analýzy dat otevírá několik nových témat, hodných dalšího přezkoumání.
Keywords: koučink; kouč; online koučink
Thesis title: Online coaching from the perspective of Czech and Slovak coaches
Author: Čambálová, Lenka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Honsová, Pavlína
Opponents: Šilerová, Lenka
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The diploma thesis deals with online coaching, and it aims to find out the outlook of Slovak and Czech coaches on this form of coaching. The theoretical part defines the basic concepts associated with coaching and summarizes existing knowledge about online coaching. The qualitative research was chosen for the practical part, which we approached using the IPA method (interpretive phenomenological analysis). After defining a sample of nine coaches from Slovakia and Czech Republic, a semi-structured in-depth interview was conducted with them. Based on the analysis of acquired data, we identified five main categories which brought up new topics that we subsequentially subjected to a deeper examination later in the thesis. Examined topics are advantages of online coaching, obstacles in online coaching, relationship building with a client in an online environment, online environment. The findings of this research tell us that the overall attitude of coaches to online coaching is positive however, at the same time, while working with outcomes from qualitative research, new intriguing topics for future investigation emerged.
Keywords: coaching; online coaching; coach

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 9. 2020
Date of submission: 12. 5. 2021
Date of defense: 3. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/74397/podrobnosti

Files for download

    Last update: