Strategic analysis of the company Baťa, a.s

Thesis title: Strategická analýza společnosti Baťa, a.s
Author: Kratochvílová, Lucie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Smrčka, Luboš
Opponents: Krause, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na strategickou analýzu akciové společnosti Baťa, což je celosvětově známá česká společnost zabývající se výrobou a prodejem obuvi a doplňků. Práce je rozdělena do několika částí, ve kterých jsou postupně probrány jednotlivé analýzy z teoretického i praktického hlediska. Nejprve se práce zaměřuje na historii a popis podniku Baťa, a.s. V další části se zkoumá analýza okolí této společnosti, jež sestává z analýzy mikrookolí a analýzy makrookolí. Následující část se týká analýzy vnitřních zdrojů a schopností a poslední část práce se poté zaměřuje na syntézu, tedy na SWOT analýzu a analýzu rizika. Cílem této bakalářské práce je zhodnotit pozici společnosti Baťa, a.s. a formulovat možná doporučení pro její dlouhodobou úspěšnost.
Keywords: strategická analýza; Baťa, a.s.; SWOT analýza
Thesis title: Strategic analysis of the company Baťa, a.s
Author: Kratochvílová, Lucie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Smrčka, Luboš
Opponents: Krause, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor’s thesis focuses on the strategic analysis of the joint-stock company Baťa. This Czech company is well-known all over the world and specializes in production and sale of footwear and accessories. The thesis is divided into several parts in which individual analysis are discussed from theoretical and practical point of view. Firstly, this thesis focuses on the history and characteristic of Baťa, a.s. In the following part it examines the environment of this company, which consists of the micro-environment and macro-environment analysis. The next part is about the analysis of internal resources and capabilities of the company and the last one concentrate on synthesis, which is composed of the SWOT and the risk analysis. The aim of this bachelor’s thesis is to evaluate the position of Baťa, a.s. and to formulate possible recommendations for its long-term success.
Keywords: Baťa, a.s.; SWOT analysis; strategic analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 9. 2020
Date of submission: 12. 5. 2021
Date of defense: 1. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/74227/podrobnosti

Files for download

    Last update: