Corporate social responsibility and its impact on corporate image

Thesis title: Společenská odpovědnost firem a její vliv na image firmy
Author: Topilina, Mariia
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Martincová, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se věnuje tématu společenské odpovědnosti jako jednomu z prvků firemní identity. Cílem je provést analýzu CSR aktivit konkrétní společnosti na finančním trhu, určit jejich vliv na firemní image a vytvořit doporučení pro zlepšení současné situace v podniku. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí: teoreticko-metodologické a praktické. Teoretická část je představena literární rešerší tématu společenské odpovědnosti. Je popsána historie konceptu, proces implementace CSR, jeho přínosy a kritika. Druhá polovina rešerše se zabývá firemní image a společenskou odpovědností z pohledu marketingu, její interní a externí komunikací. Empirická část obsahuje primární a sekundární výzkumy. Primární je tvořen vlastním kvantitativním výzkumem pomoci dotazníkového šetření. Na základě vyhodnocení jsou navržena doporučení pro obohacení CSR politiky podniku a posílení firemního image v očích veřejnosti.
Keywords: reputace; CSR; firemní image; Společenská odpovědnost firem; Triple-Bottom-Line
Thesis title: Corporate social responsibility and its impact on corporate image
Author: Topilina, Mariia
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Martincová, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
This master thesis is devoted to corporate social responsibility as one of the elements of corporate identity. The aim is to analyze the CSR activities of the company Česká spořitelna a.s., determine their impact on the corporate image and create recommendations for improving the organization’s current situation. The thesis is divided into two parts: theoretical and practical. The first part is dedicated to social responsibility, its history, the process of CSR implementation. At the same time, its benefits and criticism are also described. The second half deals with the corporate image and social responsibility presented in the marketing perspective, its internal and external communication. The empirical part contains primary and secondary research. To collect the data regarding awareness of CSR activities and their influence on the corporate image the questionnaire survey is used. Based on the results, the recommendations are proposed to enrich the company's CSR policy and strengthen the company's image in the eyes of the public.
Keywords: corporate image; reputation; Triple-Bottom-Line; Corporate social responsibility; CSR

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 7. 2020
Date of submission: 12. 5. 2021
Date of defense: 1. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/73705/podrobnosti

Files for download

    Last update: