Valuation of Farfetch Ltd

Thesis title: Valuation of Farfetch Ltd
Author: Lehocký, Dominik
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Schönfeld, Jaroslav
Opponents: Smrčka, Luboš
Thesis language: English
Abstract:
This thesis aims to provide a valuation of Farfetch Ltd in order to validate the massive stock price increase followed by the news on its partnership with Alibaba and Richemont group. Strategic analysis of the company and its environment preceding the valuation has hinted at the company’s favorable position in markets outside of China, where the position looks promising as well; however, it is unlikely the company will ever dominate the Chinese market in a way it has dominated the rest of the world. Following the analysis, key value drivers were estimated, and a valuation using the FCFF DCF model and EV/Revenue ratio followed. The valuation results suggest that the closing price of USD 62.82 per share on December 31, 2020, was highly inflated relative to the estimates of USD 32.21 and USD 35.04 obtained using the DCF model and EV/Revenue model with multiple regression.
Keywords: Farfetch; Valuation; Growt firms; DCF; EV/Revenue
Thesis title: Ocenění společnosti Farfetch Ltd
Author: Lehocký, Dominik
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Schönfeld, Jaroslav
Opponents: Smrčka, Luboš
Thesis language: English
Abstract:
Tato práce si klade za cíl poskytnout ocenění společnosti Farfetch Ltd za účelem ověření obrovského zvýšení ceny jejich akcí následované zprávami o jejím partnerství se společnostmi Alibaba a Richemont Group. Strategická analýza společnosti a jejího prostředí před oceněním naznačila příznivé postavení společnosti na trzích mimo Čínu, kde situace také vypadá slibně, je však nepravděpodobné, že by společnost někdy ovládla čínský trh takovým způsobem, jako ovládla zbytek světa. Po analýze byly odhadnuty klíčové parametry pro ocenění, a následovalo ocenění pomocí modelu FCFF DCF a poměru EV/Revenue. Výsledky ocenění naznačují, že závěrečná cena 62,82 USD za akcii k 31. prosinci 2020 byla vysoce nafouknutá v porovnání s odhady 32,21 USD a 35,04 USD získanými pomocí modelu DCF a modelu EV / Revenue s vícenásobnou regresí.
Keywords: Farfetch; Ocenění; Růstové firmy; DCF; EV/Revenue

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 11. 2019
Date of submission: 12. 5. 2021
Date of defense: 16. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/72019/podrobnosti

Files for download

    Last update: